твоята гледна точка
Тръгна процедурата за електронното билетче
Автор Vnews, добавено на 09.04.2014 година, в категории: Вести, Коментари (0)

Обществена поръчка за изграждане на автоматизирана билетна система в градския транспорт пусна община Варна. Системата е част от проекта „Интегриран градски транспорт“, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г., съобщава Варнаутре.

Новата система ще замени досегашната за продажба на билети в превозните средства. Тя ще позволи въвеждането на устойчива тарифна система, позволяваща таксуване на пътуванията по разстояние, прекачвания в рамките на определен интервал от време и по-ниски такси за многократни пътувания. Системата ще осигурява високо ниво на защита срещу измами.

Крайният срок за подаване на оферти или заявления за участие от фирмите е 7 май 2014-та. Ден по-късно – на 8 май офертите ще бъдат отворени.

Дейностите по внедряване на автоматизираната билетна система, включват изграждане на необходимата инфраструктура (строително-монтажни работи); доставка и монтаж на оборудване за системата, включително оборудване на контролен център и централен офис, доставка и внедряване на специализиран софтуер, цялостна интеграция и тестване на системата и авторски надзор.

Фирмата, която спечели поръчката, ще монтира машини за продажба на билети в превозните средства и на спирките. Те ще предлагат всички видове билети за обществения градски транспорт, както и ще позволяват работа с електронни карти. 60 от автоматите трябва да бъдат монтирани по спирките, разположени по скоростната автобусна отсечка, а други 24 ще бъдат разположени на стратегически места на територията на града.220 автомата ще бъдат монтирани в превозните средства на градския транспорт.

За да може да бъде реализирана функционалността на автоматичната билетна система се предвижда доставка на софтуерно и хардуерно оборудване за контролен център, който да управлява всички транзакции с билети и карти, да осигурява контрол на системата, устройствата за проверка, за извършване на отчети на парични транзакции и др. Физически контролният център и офисът на билетната система ще бъдат разположени в помещенията на общинското предприятие ТАСРУД, отговарящо за експлоатацията на билетната система.

Фирмата изпълнител ще трябва да достави и устройства за валидиране на билети, които ще бъдат монтирани на спирките и в автобусите. Те ще валидират смарт-карти (например чрез отчисляване от баланса), абонаментни карти и билети от различни видове (съгласно тарифната схема, която ще бъде утвърдена) при всяко пътуване. Това ще става в самото транспортно средство.

Предвижда се инсталиране на общо 536 устройства за валидиране в превозните средства на градския транспорт: по две валидиращи устройства за всеки стандартен 12-метров автобус и всеки тролейбус; по три за всеки съчленен 18-метров автобус и по четири за всеки съчленен 18-метров рейс, който се движи по скоростната отсечка.

Фирмата ще достави и 150 000 броя смарт-карти. Те ще служат за зареждане на различни тарифни планове (с намаление, за период от време, по зони или други, в зависимост от тарифната структура, която ще бъде утвърдена) и за последващото им ползване при пътуване в системата на обществения транспорт.

Смарт-картите трябва да позволяват обработка и съхранение на извършените транзакции и за осъществяване на връзка със съответния терминал. Смарт-картите, предмет на доставка на настоящата поръчка, ще бъдат предоставени безвъзмездно на пътниците, т.е. те ще заплаща само съответната тарифа, но не и самата карта като носител.

15 преносими устройствата за проверка ще се използват от контрольори за установяване дали е извършено плащането за съответното пътуване и в случай на нарушение – за издаване на съответната глоба. Устройството ще чете смарт-карти и ще отчита дали пътникът има валиден билет. В случай на нередовен документ, устройството ще може да издаде билет на място или да докладва в контролния център за откритото нарушение.

Избраната за изпълнител фирма ще трябва да подготви и проведе и обучение за работа с всички елементи на системата, както и да обучи служителите, които ще я поддържат софтуерно.

Прогнозната максимална обща стойност на обществена поръчка възлиза на  8 335 536 лева без ДДС. Максималният срок за изпълнение на договора, заложен в поръчката е не по-късно от 9 юни 2015 г.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

Hot News

Днес преди обяд ще е предимно слънчево, но ще е ветровито. Ще духа силен и поривист вятър от юг-югозапад. След обяд вятърът ще се ориентира от северозапад, най-късно в Източна България, […]

 

Тази нощ, точно в 03:00 ч. преминахме към лятното часово време и преместихме стрелките на часовника с един час напред, съобщават […]

 

Православната Християнска Църква празнува този ден в чест на благата вест, която Архангел Гавраил съобщил на Дева Мария, че ще бъде […]

 
 

към началото