От Българската асоциация на пострадали при катастрофи ще настояват за намаляване на максималната скорост на магистралите от 140 на 130 км/ч. Това заяви вчера председателят й Владимир Тодоров пред ТВ7. „Скоростта е основен фактор за катастрофите, така че не виждам защо в България трябва да е разрешено да се шофира със 140 км/ч, оттам се отварят вратички за шофиране със 150, при нашия автопарк и при нашите магистрали – качествени“, коментира Тодоров. Предложението идва ден след като в понеделник двама души загинаха, а 15 бяха ранени при две верижни катастрофи на магистрала „Тракия”. Според експерти някои от колите са се движели със 140 км/ч, когато са се врязали една в друга. Такъв извод можело да се направи от степента на смачкването им. „Контролът върху скоростта е основата на намаляването на инцидентите. Той обаче не бива да се извършва от хора, а с камери”, категоричен беше още Тодоров. В тази връзка експертът Алекси Стратиев, който беше негов събеседник, използва възможността да заяви категорично, че камерите са абсолютно законни. Върховният административен съд промени само това, че те не могат да издават електронни фишове.Стратиев също се обяви за намаляване на максималната скорост на магистралите, като се аргументира с практики във водещи западни страникъдето тя е до 110–120 км/ч, въпреки че пътищата им били далеч по-качествени от нашите.Следващата седмица започва работата на експертните групи, които подготвят новия Закон за движение по пътищата. Те трябва да изслушат всички мнения за и против ограничаването на скоростта по магистралите. Нека оставим политическите коментари за пленарна зала, когато проектозаконът влезе за обсъждане в НС. Това коментира за Монитор зам.-председателят на парламентарната транспортна комисия Георги Свиленски. „Магистрална полиция“ да стане „Пътна полиция“ – предложи още Стратиев. Той е на мнение, че служителите на магистралите трябва предупреждават шофьорите за опасности на пътя, за да се избегнат подобни инциденти.„Безопасността трябва да е основен ангажимент на контролните органи, не само предотвратяването на престъпления”, подчерта още Стратиев.Тодоров от своя страна изтъкна една позитивна практика в много западни страни. Тъй като метеорологичните условия могат бързо и рязко да се променят, като не дадат на органите нужното време за реакция, там са решили проблема с електронна система по пътищата, която се задейства в такива случаи, като въвежда ограничения в скоростта и колите автоматично намаляват.
Споделете текущата публикация: