Рекламните кампании с имейл съобщения са много по-ефективни от тези в социалните мрежи. Това сочи наскоро проведено проучване на анализаторската къща McKinsey & Co., цитирано от Еntrepreneur.com. Според информацията електронната поща е 40 пъти по-ефективна при набирането на клиенти, отколкото хилядите постове, които предприемачите публикуват във Twitter и Facebook.“
Ако се чудите защо търговците са склонни да ви заливат с електронни писма, обяснението е много просто: методът работи“, отбелязват от McKinsey & Co.От самата поява на социалните мрежи, когато много хора предвиждаха светлото им бъдеще, съществуваха защитници на класическия имейл, като основен начин за официална връзка с клиентите. Още през 2009 г. различни анализатори споделяха мнението, че електронната поща е първата и най-голяма социална мрежа в света.
Защо сайтове като Facebook и Twitter все още не могат да изпреварят електронното писмо по ефективност? Според McKinsey & Co. около 91% от американските потребители използват имейлите си ежедневно. Нещо повече, бързите поръчки на стоки чрез електронната поща са цели три пъти повече от продажбите, които се реализират с помощта на социалните мрежи, а средната стойност на всяка поръчка е с около 17% по-висока.Разбира се, всичко това не означава, че търговците трябва да ни бомбардират с безкраен спам.
Рекламните агенти изпипват всяка част от изпратения до потенциални клиенти имейл – от полето Subject (от англ. – тема) до графичното съдържание на самото съобщение и структурата на прикачените файлове. От McKinsey & Co. коментират, че това е добра практика, стига повече хора да разберат, че не е важно да привлекат вниманието на клиента за кратко, а да го задържат и насочат до момента, в който той извърши самата покупка. Експерти смятат, че този метод може да увеличи ефективността им с до 25%. Не трябва да забравяме и мобилните устройства, тъй като според McKinsey & Co. 45 на сто от изпратените писма в момента се отварят чрез смартфони и таблети.
Според анализаторите от Forrester през миналата година в САЩ са били изпратени рекордните 838 млрд. рекламни писма като през 2014 година те ще носят с 20% повече приходи, отколкото са носили през 2013-а. Ето защо търговците се опитват да създадат “лична” връзка с всеки един от адресатите си.
Най-добрите имейли са персоналните. Онлайн магазинът Gilt Groupe например е разработил 3000 вариации на писмата, които всеки ден изпраща до потенциалните си клиенти. Всяко едно от тях е съобразено с интересите на получателя, като моделът е базиран на поведението на съответния човек в сайта, историята на продуктите, които той е разглеждал, както и миналите му покупки в сайта. Инфраструктурата, която стои зад подобно софтуерно решение, е доста сложна и скъпа, но инвестицията си заслужава. За съжаление, с нарастването на мейлите ще нарастват и спам съобщенията, които също задръстват нашите пощенски кутии.
Споделете текущата публикация: