Учениците са на път да се сдобият с нов вид ваканция, предназначена за четене. Това съобщава за „Монитор” образователният министър проф. Анелия Клисарова.
Идеята ще залегне в новата стратегия за грамотността, която в момента се подготвя.„В нея ще заложим различни инициативи, насочени към четенето, като например ваканция за четене или 24 часа четене на дадена книга коментира Клисарова. Пряка зависимост между четенето и успеха в клас показаха и резултатите от тазгодишния анализ на международното изследване за грамотност PISA. Според него децата, които са изкарали най-много точки на международния изпит, имат средно между 200 и 500 книги у дома. Учениците с най-ниски постижения пък или не притежават нито една книга, или имат не повече от десет в библиотеките си у дома. Затова и в новата стратегия по грамотност ще залегнат мерки, насочени към насърчаване на четенето.
„Трябва и да се даряват повече книги в училищата. Помня, когато в едно училище подарихме на директора „Записки по българските въстания”, всяко дете искаше да пипне книгата, да преброи страниците”, коментира още Клисарова. Тя добави, че постепенно ще се увеличават отворените въпроси в изпита за гимназия, в матурата и в националното външно оценяване след 4-ти клас. Идеята е така учителите да се стимулират да включват повече такива задачи в упражненията в клас. Клисарова уточни, че ако тази година има увеличение на отворените въпроси, то те няма да са повече от един-два.
„Не трябва да има рязка промяна за учениците, нито стрес в системата”, обясни образователният министър. Тя добави, че стратегията за грамотност все още не е готова. „В нея обаче сме си поставили за цел да изградим общество на знанието, в което грамотността заема централно място за индивидуалното и общественото развитие и служи като основа за интелигентен растеж”, добави Клисарова.
Споделете текущата публикация: