твоята гледна точка
Успехът в клас според книгите вкъщи
Автор Vnews, добавено на 05.12.2013 година, в категории: Вести, Коментари (0)

Успехът на детето в училище има пряка връзка с броя на книгите в дома му. Колкото по-богата е домашната библиотека, толкова по-високи оценки има ученикът. Това показва анализът от международното изследването за грамотност PISA 2012. Според изследването децата, които са изкарали най-много точки на международния изпит, имат средно между 200 и 500 книги у дома. Учениците с най-ниски постижения пък или не притежават нито една книга, или имат не повече от десет в библиотеките си у дома.

Според изводите от изследването образователната система и социално- икономическа среда са основните причини за незадоволителното представяна на българските ученици на PISA 2012. Децата с по един безработен родител имат средно с 44 точки по-нисък резултат от връстниците си, чиито майки и татковци имат работа. Според изследването дори рискът детето да има слаб успех е по-голям, ако безработният родител е майка му, въпреки че принципно трудовият статус на бащата влияе повече върху социално-икономическото положение на семейството. Българските ученици намират математиката за интересен, но труден предмет, показват още анализите от PISA 2012. 62 на сто от деветокласниците заявяват, че алгебрата и геометрията са им интересни. Едновременно с това обаче 70% от 15-годишните българчета се притесняват, че уроците по математиката са трудни и неразбираеми и се чувстват безпомощни, когато трябва да решават задачи.

Почти толкова се тревожат и че могат да получат ниски оценки по смятане. Въпреки трудностите, които срещат в усвояването на материала по математика, болшинството от българските деца – 79%, съзнават, че   математиката им дава шанс за по-добро образование и работа. Всеки втори тийнейджър свързва  бъдещата си професионална реализация с математиката и 62% с природните науки. Друг проблем у нас са различните професионални стандарти в училищата. По-големите школа разполагат с повече ресурси и могат да предоставят на учениците си по-голямо разнообразие от възможности за обучение и извънкласни дейности. Изследванията показват още, че колкото по-строга дисциплина има в училище, толкова по-високи са постиженията на децата. Връзката учител-ученик, както и училищният климат също са от водещо значение за успеха на българчетата.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

Hot News

Задава се изненадващ обрат с времето, предупреждават синоптиците.

Затопляне предстои през почивните дни, което ще продължи и през следващата седмица, но преди това температурите ще останат без съществена промяна, близки до обичайните […]

 

По заповед на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков 3 януари 2025 г. е обявен за неучебен за всички […]

 

13 млн. души нямат заетост
България с двойно по-малко безработни до 25 г. от Испания

Младежката безработица в ЕС се увеличава, като през […]

 
 

към началото