твоята гледна точка
Успехът в клас според книгите вкъщи
Автор Vnews, добавено на 05.12.2013 година, в категории: Вести, Коментари (0)

Успехът на детето в училище има пряка връзка с броя на книгите в дома му. Колкото по-богата е домашната библиотека, толкова по-високи оценки има ученикът. Това показва анализът от международното изследването за грамотност PISA 2012. Според изследването децата, които са изкарали най-много точки на международния изпит, имат средно между 200 и 500 книги у дома. Учениците с най-ниски постижения пък или не притежават нито една книга, или имат не повече от десет в библиотеките си у дома.

Според изводите от изследването образователната система и социално- икономическа среда са основните причини за незадоволителното представяна на българските ученици на PISA 2012. Децата с по един безработен родител имат средно с 44 точки по-нисък резултат от връстниците си, чиито майки и татковци имат работа. Според изследването дори рискът детето да има слаб успех е по-голям, ако безработният родител е майка му, въпреки че принципно трудовият статус на бащата влияе повече върху социално-икономическото положение на семейството. Българските ученици намират математиката за интересен, но труден предмет, показват още анализите от PISA 2012. 62 на сто от деветокласниците заявяват, че алгебрата и геометрията са им интересни. Едновременно с това обаче 70% от 15-годишните българчета се притесняват, че уроците по математиката са трудни и неразбираеми и се чувстват безпомощни, когато трябва да решават задачи.

Почти толкова се тревожат и че могат да получат ниски оценки по смятане. Въпреки трудностите, които срещат в усвояването на материала по математика, болшинството от българските деца – 79%, съзнават, че   математиката им дава шанс за по-добро образование и работа. Всеки втори тийнейджър свързва  бъдещата си професионална реализация с математиката и 62% с природните науки. Друг проблем у нас са различните професионални стандарти в училищата. По-големите школа разполагат с повече ресурси и могат да предоставят на учениците си по-голямо разнообразие от възможности за обучение и извънкласни дейности. Изследванията показват още, че колкото по-строга дисциплина има в училище, толкова по-високи са постиженията на децата. Връзката учител-ученик, както и училищният климат също са от водещо значение за успеха на българчетата.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

Hot News

Конституционният съд допусна искането на главния прокурор
ВСС трябва да реши дали спира процедурите

Конституционният съд (КС) допусна за разглеждане искането на главния прокурор Иван Гешев да бъдат “отменени” част от промените в […]

 

Една от най-големите промени в структурата на Европейския съюз от десетилетия бе предложена от френския президент.

През последните месеци Еманюел Макрон не […]

 

Днес вицепремиерът Асен Василев обявява пакета от мерки за 2 млрд. лева помощи

Облагат цигарите с повече за още пари в бюджета

50 лева добавка за […]

 
 

към началото