„Градски транспорт“ ЕАД, който бе избран за едноличен превозвач на варненци, навърта по 264 000 лв. загуба всеки месец. Общият обем на извършената работа намалява, приходите падат, но за сметка на това разходите растат. Това призна заместник главният счетоводител на дружеството в комисията по транспорт на Общинския съвет. Под словесният обстрел на съветницит счетоводителят призна малко под 2.3 млн. лв. загуби към 9-месечието на 2013-а година. Той не скри, че общият размер на минуса, който дружеството отчита, е над 6 млн. лв. Бърз поглед в баланса на дружеството показва, че сумата на загубата с натрупване е над 7 млн. лв. В същото време собственият капитал на дружеството е сведен до 8.6 млн. лв.
Кой и как е коригирал капитала на дружеството, попита острието на БАСТА в градския парламент на Варна Марина Карепетян. Тя поиска ръководството на дружеството да обяви плащани ли са осигуровки на персонала или и те са пропускани, както ДДС-то, за което НАП е подписал с „Градски транспорт“ погасителен план.
Автобусите на общинския превозвач са без застраховки и осигурени гуми, стана ясно в комисията. Част от машините са без шанс да получат резервни части. Други – от марката „Тадом“, са перманентно извън строя, а ремонтите на компютърните им системи гълтали по 2-3000 лв. всеки. Никой от ръководните кадри – нито изпълнителният директор, нито представителите на борда, не успя да каже как изпадналото в колапс дружество ще плаща застраховките и резервните части на новите автобуси, които влизат по проекта за интегриран градски транспорт. Общинският превозвач е в ситуация на реален риск от фалит, признаха съветници.
Те наредиха на новия шеф на дружеството да пише спешен оздравителен план, който да пречупи тенденцията на потъване, установена в управлението на дружеството през последните години.
Докато управляващите дружеството на принципа „орел, рак и щука“ умуват как да го спасяват, се очаква да излезе ревизионен акт на държавните ревизори, които да обявят с цифри и факти схемите, по които от години се източва общинският превозвач.
На първо четене излизат 3 охранителни фирми, работещи на територията на далдисващия превозвач, синдикални котерийни битки, блокирани обществени поръчки за доставки на консумативи и услуги и ръководство, нежелаещо да поема отговорност за плачевната картинка.
Бившият експерт на ГЕРБ по транспортните въпроси, сега съветник от БАСТА, Марио Шиваров не пропусна да припомни, че старото ръководство на дружеството го е предало на новото само със 760 000 лв. загуба и готова оздравителна програма, която никой не пожелал да реализира.
Дали Общинският съвет, който е 100-процентовият собственик на „Градски транспорт“ ще се ограничи в козметични кадрови промени или ще наложи радикален курс спрямо „Градски транспорт“ предстои да видим. Освен ако някой от кредиторите не наложи запор на сметки и имущество на Дружеството, което от десетилетия се управлява на партийно-квотен принцип.
Споделете текущата публикация: