От началото на следващата година цените на билетите за влаковете ще се увеличат средно с 5 на сто. Експресите ще поскъпнат с повече – 7-8%, за някои линии няма да има промяна в тарифите. Това съобщи вчера в Пазарджик транспортният министър Данаил Папазов.Той обяви още, че от новата година ще се повишат средно с 5-6% и заплатите в БДЖ. „Засега не се предвижда да има съкращения на персонал”, поясни министърът. „В близките дни ще бъде факт новият колективен трудов договор, за който в момента се водят преговори със синдикатите”, добави Папазов.Вчера в Пазарджик бе подписан договор за рехабилитация на гарата в града, като инвестицията за 3,604 млн. лв. е от ОП „Транспорт” и хазната. Обновената гара ще бъде готова през лятото. „През следващия програмен период (2014-2020 г.) средства от еврофондовете ще бъдат насочени за обновяване на гарите в Шумен, Стара Загора и Русе”, прогнозира той. Според него за всяка от тях ще са нужни от 3 до 5 млн. лв.„Досега по ОП „Транспорт” са предоставени субсидии за над 3,862 млрд. лв., което е близо 99% от бюджета на програмата”, съобщи още министърът. По думите му досега са разплатени 2 млрд. лв. или над половината от ресурса.Само на НКЖИ за изграждане на нова и модернизация на стара жп инфраструктура до момента са платени над 325 млн. лв.„В момента се реализира проектът за модернизация на жп линията Септември-Пловдив и сключените договори за реализацията му са за над 257 млн. лв.”, каза още Папазов. „През 2015 г. влаковете по тази отсечка ще могат да се движат със 160 км/ч. Желанието ни е в рамките на следващия програмен период да завършим направлението София-Бургас и до турската граница, като и по тези трасета движението да става с тази скорост”, добави той.Между Пловдив и Бургас има около 10 участъка с обща дълж\ина от 80-90 км, които трябва да се модернизират или да се изградят отново, съобщиха от Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). Те са главно между града под тепетата и гара Михайлово преди Чирпан.Ново строителство се предвижда за кривите около Чирпан (около 40 км) и при жп възел Пловдив. За някои от отсечките има технически проекти, а за други – само идейни.Осигурени са и 3,5-4 млн. лв. за подготовка на проектите, които ще стигнат без отчужденията. Плановете на компанията предвиждат за определени отсечки още до края на 2014 г. или средата на 2015 г. да има пълна готовност. След завършване на модернизацията от Пловдив до Бургас влаковете ще могат да се движат със 160-200 км/ч още от 2020 г.
Споделете текущата публикация: