Без ясни гаранции за работа, но с обещание за диалог приключи предизвиканата от протеста на шофьорите на частната фирма „Транстриумф холдинг“ АД среща между тях и кмета на града Иван Портних.
В момента се случва реализацията на един европейски проект за близо 150 млн. лева, с който ще дойдат 70 нови автобуса, ще бъде създадена система за контрол на трафика, ще се въведе система за електронно издаване на билети, ще се изгради високоскоростно автобусно трасе, велоалеи и т.н. ,обясни на протестиращите Портних. По изискване на европейските разпоредби общината сключи договор с вътрешен оператор и това е общинската фирма „Градски транспорт“. Това, според служителите на „Транстриумф“, обаче поставя под съмнение запазването на техните работни места, тъй като никой не поема ангажимент към частната фирма, че тя ще продължи да работи.
По силата на европейския регламент фирма „Градски транспорт“ може да си избере подизпълнители, които да обслужват част от транспортната схема, обясни кметът. Изборът ще се реализира с провеждането на обществени поръчки. Кога ще бъдат пуснати те и кои линии ще бъдат предоставени на подизпълнители обаче било в компетенциите на вътрешния оператор „Градски транспорт“. Дали общинското дружество ще изчака подготвянето на новата транспортна схема, за която ЕБВР отпуска средства, не стана ясно на срещата. Иван Портних обясни само, че ще бъде сменен механизмът на плащане на транспортната услуга и тя ще е на километър пробег. Да не се очаже, че подизпълнителя работи само по късите линии, за които съответно и заплащането ще е по-малко, питаха шофьори на „Транстриумф“, но и този въпрос бе пренасочен към „Градски транспорт“. Единствено от собственика на вашата фирма зависи дали ще участва в обществените поръчки, отигра и тази топка кметът като я изпрати в полето на управителя на „Транстриумф холдинг“ Антраник Шакариян. Не мога да гарантирам нищо, но мога да ви кажа, че няма да се закриват линии, нито ще се намалява обемът на превозите. Всички сте наясно, че „Градски транспорт“ не може сам да обслужва всички линии. Вашата фирма разполага с база, подвижен състав и персонал от професионалисти, които са добра предпоставка да остане фирмата на пазара на обществените превози, заяви пред събралите се над 150 служители на „Транстриумф“. Той обаче подчерта, че принципал на „Градски транспорт“ е Общинският съвет, а не кметската администрация и покани протестиращите на сесията на местния парламент в сряда, на която те могат да поставят въпросите, които ги вълнуват.
В края на срещата стана ясно, че служителите на „Транстриумф холдинг“ ще протестират символично, без да се спират автобуси, за да не се нарушава графика и да не се създава неудобство за гражданите на Варна.
Споделете текущата публикация: