Да намерим евтина и качествена в началото новия сезон стока понякога се оказва мисия невъзможна. Ниски цени и спестяване на време предлагат сайтовете за пазаруване по интернет. Проверка на „Стандарт“ показва, че някои от тях ни зарибяват с оферти за намаления на маркови стоки до 70%.
Такива има в известния английски онлайн продавалник „asos.com“. В момента там тече разпродажба на мъжки и женски дрехи, аксесоари, обувки и очила. Можем да намерим елегантни панталони и обувки за малко над 20 лева. Цените на аксесоари като шалове, колани, гривни, колиета и обеци започват от 15 лева.
Освен всекидневните намаления и огромния избор от продукти предимството му е в безплатната доставка навсякъде по света.
Феновете на спорта пък могат да влязат в английския онлайн магазин „sportdirect.com“. В него се предлагат предимно стоки на известни марки. Например мъжки и дамски суитчъри и тениски могат да бъдат купени за 7 лева. Фирмените маратонки започват от 30 лв. нагоре. Предлагат се също поли и рокли за дамите, като най-евтините са между 12-15 лв. Мъжки дънки пък могат да бъдат намерени за 18-20 лв. Винаги са налични почти всички размери. Цветовете и материите също са разнообразни. Обикновено когато тече разпродажба, се пуска най-добра оферта. Тя е валидна в рамките на деня, дрехите се изчерпват бързо. Затова в повечето онлайн магазини има опция за регистрация с имейл. На него получаваш топпредложенията веднага, когато се пуснат в сайта.
Най-големите световни онлайн магазина – „ebay“ и „amazon“, предлагат всякакъв вид продукти – от дрехи, сувенири, детски играчки, бижута, спортни стоки и козметика до таблети, лаптопи, обзавеждане и домашни потреби. Всяка стока си има отделни условия за поръчка. Офертите се пускат от търговци или компании, като по договаряне с тях съответно доставката може да бъде платена или безплатна. В „ebay“ потребителите имат правото да участват в наддаване с търг, който е в регламентирано време. Най-високата предложена сума печели продукта. В повечето сайтове има т.нар. оферта на деня. В нея цените могат да паднат до 80-90% от стойността на стоката. Всеки ден предложението се сменя. Обикновено това са лимитирани продукти и поради големия интерес на хората те свършват изключително бързо.
Дават ни 7 дни за размисъл
Седем дни за размисъл дали стоката ни харесва дават сайтовете. В този срок клиентът може да реши дали ще задържи новата си придобивка. Времето започва да тече от датата на получаването. Няма нужда от аргументация защо връщаме стоката. Това гласят правилата на Европейската служба за съвети на потребителите. Според тях клиентът просто информира продавача, че иска да анулира поръчката си. Той пък е длъжен да му върне парите. В сумата ще бъдат включени и платените разходи за доставката на продукта. Клиентът обаче трябва да плати разходите по връщането на нежелания продукт на продавача.
Нови промени в Закона за защита на потребителите готви Министерството на икономиката. Те предвиждат всяка стока в гаранция, независимо дали е закупена от интернет или от магазина, да се носи в сервиз до три пъти. Ако се повреди и след третия ремонт, потребителят ще има право да поиска разваляне на договора и възстановяване на сумата за покупката или поне част от парите. Експерти обясниха, че хората ще имат право на рекламация или жалба при всякакъв вид търговия. Няма разлика дали стоката е взета от магазина или е поръчана по интернет. Жалбите за некачествена стока, купена онлайн, също могат да се изпращат в Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Жалваме се от ментета в Патентното ведомство
Как се правят намаления на стоките? Правилата са регламентирани в Закона за защита на потребителите. Там има определени изисквания към търговеца. При онлайн пазаруването е много важно потребителите да се информират преди всичко от какъв човек пазаруват. Трябва да проверят неговото име, адрес и телефон, за да могат да упражнят всички права, които им дава законът. Когато има съмнения или оплаквания за това дали стоката е маркова, потребителят трябва да отнесе жалбата си до Патентното ведомство.
Руснаци купиха наш сайт за часовници
Руснаци купиха български сайт за часовници. Двете момчета, които са го създали преди около година, поръчваха бижутата от чужбина и ги предлагаха у нас на достъпни цени.
„Случайно попаднах на обява в интернет за купуване на сайт. Условието беше на него да има и услугата виртуален ПОС-терминал (възможност за плащане с кредитни и дебитни карти)“, обясни пред „Стандарт“ Александър Кръстев, един от създателите на сайта. Тяхната страница нямала такава опция, но момчетата решили да я въведат и после се свързали с купувачите. Оказало се, че те са руснаци, които искат да разширят бизнеса си. В обявата си предлагали между 1000 и 10 000 лв. Момчетата се договорили да продадат сайта си (www.aetas-bg.com) за 3000 лв. Той все още не е действащ, скоро обаче от него ще могат да се възползват българи и чужденци. На сайта вече ще се предлагат счетоводни и юридически услуги.
Е-билети дават предимство за Ватикана
Онлайн билети за Ватикана спестяват 5 часа чакане на опашка, съобщиха пред „Стандарт“ запалени фенове на Рим. Те установили, че срещу 4 евро повече може да си спестят много нерви от дългото редене за музея. Причината е, че притежателите на онлайн билети влизат с предимство заедно с туристическите групи. Обикновеният билет за Ватикана струва 16 евро, а ако се купи предварително по интернет – 20.
Спим във Виена за 100 лв.
100 лева на вечер за нощувка във Виена, предлага уебсайта booking.com. Офертата е за три дни. Срещу 300 лева можем спим в обзаведен апартамент в центъра на красивия град. Това е една от многото оферти, които можем да видим в уебсайта. Той предлага настаняване в хотели, къщи за гости, хостели, стаи и апартаменти под наем в цял свят. Пет нощувки в Рим излизат 1000 лева. Цената е колкото в тризведните хотели в града. Туристите се настаняват в уютни апартаменти в центъра, в близост до метро. Жилищата са тип мезонет. На първия етаж има хол и бокс, а на втория е спалнята. Сайтът обслужва клиентите си на 40 езика включително и на български.
ЕГН-то ни под ключ с https
Сърфирането в интернет винаги крие своите рискове. Когато инвестираме парите си в онлайн покупки, трябва да сме особено предпазливи. От Европейския потребителски център ни съветват да се запознаем с основните правила, когато започнем с пазаруването. Първата стъпка към безопасния онлайн шопинг е да проверим как започват адресите на сайтовете. Тези, които са сигурни начини, започват с https:// вместо стандартното http://. Този адрес гарантира, че попълваната лична информация остава недостъпна за трети лица. Друго важно условие е да има емблема с катинар в долното поле на браузъра. Тя показва, че има защита от спекулации.
Споделете текущата публикация: