твоята гледна точка
Пощите и БДЖ отърваха съкращенията
Автор Vnews, добавено на 04.09.2013 година, в категории: Бизнес, Коментари (0)

Не се предвиждат съкращения на персонал в плана за реформи в БДЖ, който се изготвя в момента. Съкращения няма да има и в “Български пощи”, които дори могат да получат допълнително 1,5 млн. лв. субсидия. Търси се възможност и за увеличение на заплатите на пощальоните с 10% от 1 октомври. Това се разбра от изявление на транспортния министър Данаил Папазов, направено по време на обществен съвет към министерството.

Пощенският синдикат към КНСБ беше готов да организира протест на 25 септември т.г. заради готвени съкращения на персонала и намаляване на заплатите, но след последните обещания от министъра вероятно това няма да се случи. Папазов увери, че в предприятието съкращения ще се правят само по естествен път, т.е. на местата на пенсионираните няма да се назначават нови хора. Същото предвиждал и планът за реформи в БДЖ, който все още не е представен публично.

Средствата, които ще се влеят в пощите, ще спасят държавното предприятие от фалит, каза министърът. Освен това ще се търсят допълнителни дейности и партньорства. Една от идеите е сътрудничество със Спортния тотализатор и с Българската банка за развитие, като им се предоставят помещения за ползване в по-малките населени места. Това са едни от начините, които се обмислят, за да се повишат заплатите в пощите, каза министърът.

Според Папазов има голяма вероятност кабинетът да разреши допълнителна дотация от 1,5 млн. лв. за пощите, с което държавната субсидия за тази година ще достигне 9 млн. лева.

Работещите в “Български пощи” претендират за 12,5 млн. лева, а според някои от присъствалите на обсъждането синдикалисти трябвали дори 20 млн. лв. на година, за да се компенсира услугата, която извършват.

Корупция

Някои от многобройните транспортни организации в автомобилния бранш предложиха на министерството да промени законодателството, така че такситата да се лицензират от общините, а не от ДАИ. Мотивът им бе, че там корупцията е по-малка, отколкото в транспортното министерство.

Занимаващите се с въздушен транспорт пък се оплакаха от летищата, където местата за паркиране на самолетите били малко, а монополът на летищата върху услугите държал цените високи. Освен това министерството трябвало да преразгледа таксите за регистриране на летателни средства, защото сега за делтапланер и за самолет “Боинг” са почти равни./ Труд



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

Hot News

Православната църква почита днес паметта на св. Николай Мирликийски Чудотворец. Днешния празник народът нарича Никулден.

Св. Николай е покровител на моряците и рибарите и банкерите.

Николай Мирликийски е роден през III в. в […]

 

А преди 9-и клас ще има национални входни равнища по български, математика и природни науки
Задачите във външното оценяване за 10-и клас ще бъдат променени още от 2024 […]

 

Нов анализ на учените от Climate Central показва какво ще се случи със света, ако глобалната температура продължи да се покачва. […]

 
 

към началото