“Епъл” остана най-скъпата марка в света в годишната класация BrandZ 2013, направена по поръчка на рекламния гигант WPP.
“Нахапаната ябълка” е оценена на $ 185 млрд., като за последната година е “поскъпнала” с 1%. Междувременно Сенатът на САЩ започна производство срещу “Епъл” с обвинения за укрити данъци на стойност $ 44 млрд. от 2009 г. насам.
Втори и трети в класацията са “Гугъл” и Ай Би Ем, оценени съответно на $ 113,7 млрд. и $ 112,5 млрд. В Топ 10 са още “Макдоналдс” ($ 90,3 млрд.), “Кока-Кола” ($ 78,4 млрд.), Ей Ти енд Ти ($ 75,5 млрд.), “Майкрософт” ($ 69,8 млрд.), “Марлборо” ($ 69,4 млрд.), “Виза” ($ 56,1 млрд. ) и “Чайна Мобайл” ($ 55,4 млрд.).
Лидер по поскъпване е луксозната италианска модна централа “Прада”, чийто бранд повишава цената си с 63% до $ 9,5 млрд., заемайки 95-о място.
Пивоварният сектор е отчел най-висок приход, като Топ 10 на бирените марки е увеличил стойността си с 36%.
Сектор “Облекло” също се е представил добре с ръст от 21%. “Зара” ($ 20,2 млрд., 35-о място), задмина “Найки” ($ 15,8 млрд., 56-о място), като стана най-скъпият бранд в категорията.
В сравнение с 2012 г. стойността на стоте най-скъпи марки се е увеличила със 7% до $ 2,6 трлн. В класацията преобладават технологичните компании – те са общо 29, но заемат 43% от съвкупната стойност.
Споделете текущата публикация: