Предучилищното образование трябва да е фокусирано повече върху играта, докато сега децата са прекалено натоварени с учене. Затова и ролята на учителите е много важна. От значение е и как се обучават бъдещите педагози. Това комантира преди откриването на научна конференция във Варна за предизвикателствата на предучилищното възпитание, проф. Весела Гюрова от факултета по начална педагогика в Софийския университет. Според нея проектозаконът за предучилищното образование, който така и не беше приет е бил много добър в това отношение. Документът е предлагал добри възможности за възпитание на децата след забавачките.
За повече повече творчески решения в работата на педагозите, за ангажиране на децата в подходящи игрови зони и ателиета, използване на повече игри-експерименти и внасяне на динамика с мултимедия в планирането на занятията, настоява още проф. Гюрова.
Споделете текущата публикация: