Създаване на дирекция „Транспорт“ в общинската администрация на Варна и работна група от експерти, които да ваят решения на проблемите в бранша лансира вчера председателят на ПК по Транспорт в Общинския съвет Иван Луков. С тези си предложения, писани, разбираме, след като „Транстриумф холдинг“ АД и Съюзът на варненските превозвачи му поискаха оставката заради некомпетентност и бездействие.
Новите структури щели да се заемат с ваденето на сектора от кризата, а, за да са още по-доволни от него Луков обеща на превозвачите – „Транстриумф“ и „Градски транспорт“ да работи активно за 35-процентно доплащане на картите за пенсионерите от страна на Общината, вместо както досега – 25%.
Дали бюджетната комисия ще даде добро на тази промяна ще стане ясно най-рано на лято, тъй като първата сесия на градския парламент във Варна ще бъде най-рано след парламентарните избори.
До тогава ще работят само комисиите, а начело на местния законодателен орган застава жена – Снежана Донева, от коялиция „Варна утре“.
Дали ще се окаже, че решенията, гласувани в този състав на ОбС са незаконни предстои да кажат юристи. Има теза, че гласуванията са спорни, тъй като ОбС действа в нарушен състав, след оставките на съветници.
Спорни засега се очертават и правата на гражданите, които активно раздават акъл и инициират управленски дейности в комисии на ръба на компетентността. Причината – Правилникът на ОбС все още не е приет във вида, допускащ законодателна инициатива на граждански сдружения.
Междувременно представители на последните успяват да изнервят и съветници, и представители на браншовите организации и медии, с отказа си да се подготвят по темите, които коментират в комисии и така удължават заседанията с часове.Поредната подобна ситуация се създаде в четвъртък в транспортната комисия, където бяха внесени „граждански“ предложения за удължаване на една автобусна линия и пускане на втора – нова.
Клекнали пред волята на Улицата, съветниците без малко да гласуват и двете искания, без да си дадат сметка, че са законово неиздържани и биха заковали на финансовото дъно превозвачите.
„Когато Общината започне да продава билетите и да плаща на превозвачите на километър реален пробег, ще возим и до луната, ако трябва. До тогава, спрете да товарите фирмите. И без това сме на дъното. Не гласувайте под натиск и на парче. Спазвайте правилата – тези решения се гледат първо в Комисията по транспортни схема“, призова шефът на „Транстриумф“ Антраник Шакариян.
Споделете текущата публикация: