Реанимация на бизнеса, десетки хиляди реални работни места и по-достоен живот. Този ангажимент пред избирателите са готови да поемат тъмносините от ДСБ с проект за паралелно модернизиране напристанищата Варна и Русе.
Това декларираха във Варна водачите на сините листи в двата града – Радан Кънев и Петър Москов.
Проектът предвижда преместване на порт Варна на територията на „Леспорт” – с държавна намеса, тъй като „Леспорт“ е под управлението на частна икономическа групировка. При преместване на варненското пристанището ще се отворят най-малко 5000 нови работни места само при строителството, 3500 трайни работни места. и десетки хиляди места в другите индустрии и отрасли – транспорт, хранително-вкусова промишленост, туризъм и т.н., са пресметнали икономическите експерти на ДСБ.
Тъмносините водачи съобщиха потресаващ факт – за цялата 2011 г. през най-старата жп линия – построена от Митхат Паша през 1866 г. – Варна-Русе, товарооборотът възлиза на…90 тона, въпреки че линията е продължение на евротрасето Рейн-Майн-Дунав и предстои до 4 г. 70% от сухопътния трафик в ЕС да бъде прехвърлен по Дунав“.
Съживяването и модернизирането на портовете във Варна и Русе експертите на ДСБ разчитат с пари от европейските фондове и държавната хазна.
Скритият коз на пристанището във Варна в битката му за товари с това в Констанца са ниските такси за престой, които нашият порт може да предлага след модернизацията си.
За да се случат нещата обаче, управниците на морския град трябва да защитават обществения, а не корпоративния интерес, не пропусна да припомни Радан Кънев. Водачът на варненската листа уточни, че именно заради това тъмносините са настоявали изборите за парламент и за кмет да се проведат заедно. Идеята за модернизирането на портовете и установяването на модерна сухопътна и жп структура между Русе и Варна е част от стратегията за регионално развитие на България през 2000 г., но 12 г. по нея не е работено, уточни тандемът Кънев-Москов.
Споделете текущата публикация: