Новото туристическо лого на България няма да бъде представено официално на международното изложение ITB в Берлин през март, както беше планирано. Докато няма консенсус по него, то няма да бъде лансирано в чужбина, заявиха пред “Труд” вчера от министерството на икономиката и туризма.
След поредицата критики към картинката, която е малка част от разработения “Бранд България”, вчера скандалът с логото набра нова сила. Според столичен вестник то ще бъде дадено на прокурор заради “конфликт на интереси”, тъй като Александра Ланг, която бе в екипа на бившия министър Трайчо Трайков, е работила и по логото.
От МИЕТ вчера заявиха пред “Труд”, че по заповед на министър Делян Добрев инспекторатът на икономическото ведомство проверява резултатите от конкурса за “Бранд България”. Проектът бе спечелен от “Обединение за бранд България” след открита обществена поръчка от МИЕТ на стойност 1,6 млн. лв.
Александра Ланг, която беше експерт по маркетинга в министерството, е включена и в екипа на проекта с граждански договор от 10 юни 2010 г. А министър Трайков подаде оставка на 15 март 2012 г.
За да бъде избрано новото лого, което в момента е обект на яростни атаки, са били проведени тестове за 4 варианта на 12 пазара, в това число и в България. Изследвано е мнението на 2520 туристи, 300 туроператори и 140 други заинтересовани. Според резултатите от тестовете 20% от българските туроператори не са харесали нито едно от четирите предложения.
„Труд“ пръв показва вариантите, между които е трябвало да избират анкетираните. Според резултатите от проучването концепцията “Слънце” – лого №1 (виж снимките), е най-харесвано от 65% от българите, 45,2% от чужденците, посетили България през последните 2 г., 47,7% от чужденците, посетили конкурентни дестинации през последните 2 г., 53% от чуждите туроператори и 36,4% от българските.
За класираната на второ място концепция (лого №2) одобрението е съответно 15,5%, 28,5%, 27,5%, 28% и 26,4%. Лого №3 е получило одобрението на 12% от анкетираните българи и 17,2% от чужденците, били през последните 2 години у нас. А за лого №4 одобрението е още по-малко.
Заради възникналия през последните седмици спор министерството е възложило на фирмата изпълнител на проекта за нейна сметка да проведе допълнителни срещи и дискусии със специалисти – както от Съюза на българските художници, така и с дизайнери и представители на туристическия бранш. Целта е да бъде утвърдено лого, което представя по най-добрия начин страната ни като туристическа дестинация, допълниха от МИЕТ.
Споделете текущата публикация: