Големи европейски компании се интересуват от концесионирането на пристанище Варна-Запад. Това каза за „Стандарт“ генералният директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) Мирослав Петров. При последното ни посещение в най-големите пристанища на Холандия, Белгия и Германия – Ротердам, Антверпен и Дуисбург (най-голямото вътрешно германско пристанище на р. Рейн), транспортни компании от най-високо европейско ниво проявиха огромен интерес към Варна-Запад, обясни Петров. Става дума за огромни консорциуми, които имат и собствени товари, и развиват дейност като пристанищни оператори и спедитори, разказа Петров, но отказа да назове конкретни имена. Интересът им обаче е единствено към пристанище Варна-Запад. Порт Варна-Изток не ни интересува, така че не ни го предлагайте в пакет с Варна-Запад, категорични били представителите на компаниите.
Интересът към Варна-Запад е логичен, той като то предлага големи възможности за развитие в различни посоки, обясни Мирослав Петров. Товаро-разтоварната дейност е само един сегмент от общата дейност на едно пристанище, поясни той. Например на територията на порт Антверпен има няколко мощни завода, чието производството е свързано с товаро-разтоварната дейност – внос на суровини и износ на продукция. На Варна-Запад също могат да се развият производства, които разчитат на вносни суровини и работят за износ, като металургичен завод, рафинерия или дори АЕЦ, обясни Мирослав Петров. Варна-Запад разполага с 18 корабни места, 191 дка открити и 36 дка закрити складови площи и огромни територии, на които може да се построят нови кейове и терминали. Варна-Запад дава единствената възможност за развитие на пристанището, тъй като приетата от Варненския общински съвет концепция забранява инвестициите в порт Варна-Изток, обясни генералният директор на ДППИ./Стандарт
Споделете текущата публикация: