твоята гледна точка
Летим директно от София до Ню Йорк
Автор Vnews, добавено на 22.12.2012 година, в категории: Вести, Коментари (0)

Редовна директна линия между София и Ню Йорк стартира от 2013 г. от българска авиокомпания, пише „Монитор”, позовавайки се на свои източници от Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА). Превозвачът е чартърна компания, която ще използва специално наетия за целта голям самолет – от типа Боинг 767. Такава машина прелита разстоянието от София през океана без необходимост от презареждане. Самолетът ще се ползва както за чартърни полети, но за големи групи, така и за презокеански воаяжи. Рейсът ще започне с един полет седмично, като честотата може да нарасне след като е сигурно, че пътникопотокът може да осигури поне 75 на сто заетост на местата. И още един наш превозвач обаче планира купуването на голям самолет, който вероятно ще Еърбъс А340.
Сега „България ер” лети с договори за съвместна дейност (interline agreement) по целия свят, като пътниците плащат една цена за билета си, но стигат до друго европейско летище, откъдето политат с друга авиокомпания към желаната дестинация.
Отминаващата 2012 г. е била доста шарена за авиационния бранш у нас, като някои от чартърните компании са отбелязали ръст в превозените пътници, отчитат от Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). По думите на шефа й Станислав Станулов от бранша са заинтересувани да купуват все по-нови самолети, а общият брой на машините, използвани за чартърни полети у нас, е около 20-23.
В ниските месеци все повече родни авиокомпании търсят пазари извън България и изпълняват чартърни полети или летят под чужд флаг в държави в Африка, Азия, дори в Исландия. От бранша не могат да си позволят да държат на земята самолети, чийто лизинг възлиза на 150 хил. евро на месец, обясни шефът на АБА.
Сред новопристигналите у нас превозвачи е Катар еруейз, който също възнамерява да увеличи честотата на полетите си.
За авторитета на авиационния бранш у нас работи и авиоремонтната база на ”Луфтханза” в София. В нея са заети общо 600 специалисти, а заедно с останалите два хангара на столичното летище работят общо 800 експерти по ремонт на самолети. Капацитетът на базата позволява извършването на 60 капитални ремонта на самолети годишно.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

Hot News

През деня ще преобладава слънчево време с разкъсана висока облачност, над Западна и Централна Северна България предимно значителна средна и висока. Ще духа слаб, в Източна България умерен вятър от юг-югоизток. Максималните […]

 

Минималната работна заплата става 1077 лв. Това решиха депутатите, приемайки окончателно бюджета за 2025 г. Това стана на заседание, продължило 22 […]

 

Днес,  20 март 2025 г. , точно в 11:01 часа българско време,  слагаме край на зимата и посрещаме по-дългите и по-топли […]

 
 

към началото