БДЖ връща част от старото разписание, като бързите влакове отново ще спират на определени гари, за да имат хората от тези населени места възможност да ползват железопътен транспорт, съобщиха от холдинга. Графиците на движение
ще влязат в сила от вторник
До връщането на част от старото разписание се стигна след заповед на транспортния министър Ивайло Московски, защото граждани недоволстваха заради орязването на влакове.
Промените на разписанието на железниците предвиждат бързи влакове отново да спират на гарите Стралджа, Зимница, Батановци, както и на спирките „Метал” в Перник, Калища и Шишковци (Кюстендилско). Ще бъдат удължени и маршрутите на 3 пътнически влака, обслужващи пътниците в района на Трявна и между Мездра и София. За работещите до късно в столицата жители на селищата в Искърското дефиле в участъка от София до Мездра ще има допълнителен пътнически влак. Той ще тръгва от Централна гара София в 23,00 ч и ще пристига в Мездра в 1,12 ч.
От БДЖ казаха още, че ще бъдат запазени и картите за безплатно пътуване на всички пенсионери, които са работили в системата на железниците. Това споразумение бе постигнато по време на преговорите между синдикатите и ръководствата на „Холдинг БДЖ” ЕАД и Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ).
„До 15 февруари 2013 година всички пенсионирани железничари ще могат да ползват досегашните преференции за безплатно неограничено пътуване, но с нови образци документи”, каза министър Московски. След тази дата освен с картата те ще трябва да разполагат и с билет с нулева стойност, издаден от каса на гарата или във влака. За пътуване без такъв билет ще се налага глоба. Запазват се и преференциите за работниците в БДЖ и НКЖИ. През първите четири месеца на 2013 г. те ще пътуват с поименни карти, но също ще трябва да си вземат билет с нулева стойност от касите или от влака и ако нямат, ще бъдат глобявани. До края на април от ръководството на БДЖ „Пътнически превози” поеха ангажимент да не променят цените за картите на служителите на БДЖ „Товарни превози” и НКЖИ.
До 15 април синдикатите и ръководството на БДЖ трябва да се договорят за начина и обема на безплатните пътувания на железничарите и тези на преференциални цени. в. Монитор
Споделете текущата публикация: