И през следващата година автомагистрала „Хемус“ ще бъде затворена в района на естакада „Девня“. Ремонтът на съоръжението, който трябваше да приключи до началото на ноември, е изпълнен само наполовина, информира „Труд“. На церемонията по първата копка на обекта в началото на май т. г. членът на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Илияна Захариева се извини за неудобството, което ремонтът причинява през летния период, и обеща работите да приключат до 6 месеца. Към днешна дата обаче е свършено само северното платно в посока София, а южното не е пипано въобще.
АПИ спира работата по обекта заради въвеждането на зимно движение от 15 ноември. Реконструкцията може да продължи най-рано в началото на април 2013 г. и то ако метеорологичните условия позволяват.
Причините: Мотаене и оскъпяване
Причините за закъснението са няколко. Хронологично на първо място е разминаването между официалната церемония и разкриването на строителната площадка. Според управителя на изпълнителя „Зебра-Трейс“ Николай Димитров между първата копка и започването на реалната дейност са минали няколко седмици. По-сериозната спънка обаче дошла от разминаването в документацията на възложителя.
От началото на 2012 г. има влезли в сила нови изисквания за еластичните огради, докато в проекта, даден за изпълнение, фигурирали от стария тип. Новите огради са по-скъпи и затова е трябвало решение на пътната агенция за увеличаване стойността на строително-монтажните работи. То се е забавило около месец.
Другото лято – без отклонение по селски пътища
През цялото лято движението в посока София бе отбивано по стария път за столицата, което значително изнервяше водачите. По думите на Димитров се обсъждало при затваряне на южното платно през следващата година движението да не се отклонява.
„Най-вероятно ще включим пътуващите в посока Варна в ремонтираното платно, като то ще стане двупосочно в този 600-метров участък“, прогнозира изпълнителят. Според Димитров реконструкцията на естакадата трябва да е завършена до края на юни следващата година.
Ремонтът на съоръжението бе финансиран с 2,1 млн. лв. от бюджета на агенция „Пътна инфраструктура“, а целта бе подобряване на експлоатационните му качества.
Последният ремонт на естакадата при Девня е правен преди почти 20 години.
Споделете текущата публикация: