Правителственият самолет е летял до Варна с футболистите на „Витоша“ (Бистрица) и „Чавдар“ (Етрополе) на 28 юли, а заявката за полета от Българския футболен съюз (БФС) е от 1 август. Това каза на пресконференция Сергей Петков – авиоинженер и член на Националния съвет на партията Движение „България на гражданите“, позовавайки се на документи, получени след поискване от „Авиоотряд 28″.
Членовете на Националния съвет на „Движение България на гражданите“ Сергей Петков и проф. Велислав Минеков разкриха редица нарушения, извършени при оформяне на документацията на полета, превозил футболните отбори. Сергей Петков съобщи, че от зададените 27 въпроса към „Авиоотряд 28″, отговори са изпратени на по-малко от половината.
„Първоначално полетът е заявен като „FERRY“ (празен), после неизвестно как това е задраскано и с химикал е записано, че става въпрос за „обикновен полет“, посочи Петков като показа и „Задачата за полета“, която екипажът е получил непосредствено преди излитането.
Представен беше и друг документ, който е издаден от капитана след изпълнението на полета „FLIGHT LOG BOOK“ (летателен дневник), от който става ясно, че полетът е записан като „GOV“ (правителствен).
Той представи и официалната заявка на Българския футболен съюз до премиера за разрешаване на полета, която е изпратена и резолирана от министър-председателя едва на 1 август 2012 г., т.е. три дни след извършването на самия превоз на футболистите от София до Варна и обратно. „От всички документи става ясно, че полетът е извършен на 28 юли 2012 г., а искането за него е с дата 1 август 2012 г., когато мачът е бил изигран.
Явно началникът на „Авиоотряд 28″ трябва да има гадателски способности, за да знае, че такъв полет ще бъде заявен“, иронично коментира Петков, като в подкрепа на думите си представи и документ от „Евроконтрол“ със седалище в Брюксел.
По думите му, от „Авиоотряд 28“ са отказали да отговорят какви други полети са извършвани през последните 3 години, защото „няма как със задна дата да се оформят документите“.
Проф. Велислав Минеков допълни, че „тези нарушения биха били достатъчни за падането от власт на премиера на всяка една нормална европейска страна“ и даде за пример Германия, където, преди години, здравният и военният министър са се разделили с постовете си за далеч по-малки нарушения.
Проф.Минеков призова министър-председателят Бойко Борисов да обясни, колко пъти досега е използвал правителствения авиоотряд за подобни полети, като припомни, че на 7 август 2009 година, премиерът е заявил „спираме полетите на властта“. „Имаме султан или премиер“, каза Минеков и призова новосъздадената парламентарна комисия за разследване на злоупотреби да проучи случая.
„Аз се радвам, че тези хора просто няма с какво да се занимават друго, не могат да ни намерят никакъв друг кусур“. Това каза премиерът в отговор на на твърденията.
„Толкова пъти самолетът е даван за спортни отбори, за пострадали хора, за туристи, да събираме да извозваме, платен е, просто не мога да ги разбера. Освен това са все млади, два месеца си говорят едно и също, това ли е проблемът им? Нещо, което е платено. Така или иначе този самолет трябва да лети“, посочи той./ Труд
Споделете текущата публикация: