твоята гледна точка
Пъплим с 30 км/ч в града, Варна ще трябва да махне над 200 „легнали полицаи“
Автор Vnews, добавено на 31.08.2012 година, в категории: HotNews, Коментари (1)

Държавата ще опита да намали скоростта на автомобилите в населените места – от 50 до 30 км в час, а на входовете на населените места – до 50 км в час, без да прибягва до административни ограничения. Това ще стане с наредба на МВР и МРРБ, която е първият нормативен документ в историята на пътното строителство у нас, описващ средствата за ограничение на скоростта и изискванията към тях.

До средата на 2013 година трябва да се премахнат всички изкуствени неравности по пътищата, популярни повече като „легнали полицаи“, които не могат да се приведат в състояние, изисквано от наредбата, съобщиха пред БТА експерти по безопасността на движението, участвали в подготовката на разпоредбите.

Според нормативните изисквания към изкуствените изпъкнали неравности по пътищата такива няма да могат да се поставят върху платна с разрешена скорост от 60 до 90 км в час.

Специалисти обърнаха внимание, че в посочените изисквания на наредбата има противоречие с изискванията за достъпна среда. Според новата наредба при направата на повдигнати пешеходни пътеки от двете им страни ще има по 45-сантиметрово скосяване към бордюра, което от своя страна ще е допълнително затруднение за преминаващите детски колички и колички на хора с увреждания, ако и тротоарите не са скосени към пътното платно.

Изпъкналите изкуствени напречни неравности могат да се изработват от асфалтобетон, бетон, паваж, каучук, неопрен, полиуретан или от друг строителен материал, но височината на неравността трябва да е 7,5 см, а ширината й – над 4 м.

Елементите за подобряване на безопасността на движението могат да се монтират, когато улицата преминава покрай входове на училища, детски ясли и градини, детски и спортни площадки, здравни и културни заведения, големи търговски обекти и други обекти за масово събиране на хора, на пешеходни пътеки, използвани от деца и от хора с увреждания, на входовете и изходите на обособени и сигнализирани жилищни зони, паркинги и гаражи, както и на участъци от улицата с концентрация на ПТП, причината за които е превишена или несъобразена с пътните условия скорост на движение.
Съгласувано с администрацията, управляваща пътя, е предвидена възможност да се поставят неравности и по пътни платна, по които се движи общественият транспорт. Предвидено е поставянето на напречни пътни маркировки за ограничаване на скоростта, които да се използват при кръстовища и железопътни прелези. Напречните „шумни“ линии ще подсказват за приближаването на обекта, заради който са доставени и за изискваното намаляване на скоростта. Напречната оптична пътна маркировка ще е разположена в края или в средата на лентите за движение, като ще става по-гъста съобразно изискването за намаляване на скоростта, информира dir.bg.

В „борбата“ с намаляването на произшествията по кръстовищата са включени и ситуационните изменения и препятствия на платната. Сред тях са малки кръгови кръстовища с диаметър от най-много 25 метра, както и стандартни кръгови кръстовища – с диаметър между 25 и 45 метра. Предвидено е изграждането на изнесени тротоари, като между тях могат да се обособяват местата за паркиране. Освен това има и възможност за стесняване на лентите за движение при влизането им в кръстовище с разширяването на тротоара.

Освен всички прилагани у нас до момента мерки за безопасност на движението, наредбата предвижда и изграждането на повдигнати кръстовища, които са по-популярни в Западна Европа. Изискването е пешеходната пътека през такива кръстовища да е изработена от цветни паважни или бетонни блокчета, а вътрешната част – от асфалт.

Всички изкуствени неравности по пътищата трябва да са вписани в регистър, който се води от собственика на пътя. Съществуващите изкуствени неравности и другите средства за ограничаване на скоростта на движението трябва да се приведат в съответствие с наредбата в срок от три години, а тези които не могат да бъдат приведени в съответствие трябва да се отстраняват до една година.
На първо четене това означава, че администрацията на Кирил Йорданов, която хвърли над 800 000 лева тази и още около 600 000 лева миналата година за поставянето на над 200 „легнали полицаи“. Догодина ще бъдат дадени сигурно още толкова за демонтиране на неотговарящите на изискванията на новата наредба съоръжения и асфалтиране на надупчените улици при поставянето им.



Споделете текущата публикация:

Един коментар до сега

  • EKO:

    Kogato niama saznanie na shofiorite, che vseki edin moment situaciata na putia moje da se promeni, smjatam che legnalite policai sa dobra ideia. Davam za primer tezi na spirkata na stadion „Spartak“Tam pri presichane zaginaha pone 6 choveka!!!Tova sa 6 jivota na mladi hora…….


Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Бизнес

Първите цени на морето уплашиха българина. По традиция заведенията по морето дават старт на сезона за Великден, като за 6 май […]

 
Властта

България да бъде разделена на 4 района за планиране вместо на 6, както е в момента, като София да е отделена […]

 
Здраве и красота

С настъпването на пролетта и разцъфването на природата, времето става все по-подходящо за разходки и игри на открито. Но заедно с […]

 
Жълто

   Ева Лонгория разкри, че в миналото често е разчитала на своя характер, за да компенсира чувството, че е „грозното патенце“ […]

 
 

към началото