От пролетта на 2013 г. 2 млн. българи ще могат да ползват електронното правителство, съобщи транспортният министър Ивайло Московски. Като пример за достъпни услуги той дава ваденето на свидетелство за съдимост или пък сделка с имот.
В момента при продажба на жилище например трябвали седем документа от различни институции. Нотариален акт, схема от Агенцията по геодезия и кадастър, удостоверение от общината за семейно положение, от Агенцията по вписванията, че нямаш предбрачен договор, от данъчните – удостоверение за платени данъци и други.
Според Московски някои документи са с валидност половин година и докато човек набере целия пакет, който му е нужен, току-виж срокът на някои изтекъл.
Министърът обещава през пролетта да е готово и свързването на 30 регистъра – БУЛСТАТ, имотен, кадастър, на МПС, дори корабния. И след 8-9 месеца вече няма нужда да се обикалят две, три и повече институции. Те помежду си щели да си разменят информацията.
Московски допълни, че чрез лична идентификация потребителите ще влизат в електронния портал и ще заявяват услугата, която искат да ползват. Плащането ще става пък от компютъра и ако не е необходим печат, може да си получи документа и по имейла.
Вторият проект, който се изгражда и ще бъде готов също напролет, е за електронната идентификация. Потребителят се снабдява с карта с чип, с която ще се идентифицира. Няма да се принуждават хората да вадят нови лични карти. Това ще става поетапно със смяната на документите.
Споделете текущата публикация: