твоята гледна точка
На първо четене: прекратяваме договора си с мобилен оператор, ако той повиши цената
Автор Vnews, добавено на 13.06.2025 година, в категории: Вести, Коментари (0)

Клиентите на трите мобилни оператора ще могат да се откажат от договорите си, без да дължат неустойки, ако от страна на телекомите има повишение на цените.

Такава промяна в Закона за електронните съобщения, предложена от ПП-ДБ, прие парламентът на първо четене с 143 гласа „за“, 0 „против“ и 1 „въздържал се“.

Това не касае само индексациите, а скритите условия, при които мобилните оператори повишават цените, обясни Мартин Димитров. По думите му промяната ще доведе до стабилност на договорите.

Предложените промени предвиждат още, че когато с договор за услуга е купено устройство, то с прекратяването му клиентът трябва да плати остатъка от сумата за него, която не може да е по-висока от предложената промоционална цена.

Освен това телекомите се задължават да уведомяват клиентите си, ако вдигат цените и ако договорът им се превръща от срочен в безсрочен. В съобщението трябва да се посочи ясно и че клиентът може да се откаже от услугата без да плаща такси и неустойки. Също така се увеличава и максималният размер на санкциите, които операторите плащат при нарушения на ЗЕС. Вместо 60 000 лева той става 100 000 лева.

Друга промяна в закона, която предлагат отново от ПП-ДБ, е възможността клиент да си запази номера при смяна на оператор. Това им предложение обаче не събра достатъчно подкрепа и не се прие.

„Ако мобилен оператор прекрати от своя страна договор с клиент, то клиентът да може да запази своя номер, както можем да го запазим като сменяме мобилен оператор по наша инициатива. Някои телекоми злоупотребяват с тази дупка в закона, прекратяват едностранно договори, включително на корпоративни клиенти, които губят номера си и това оказва лошо влияние на техния бизнес“, обясни законовите предложения Божидар Божанов.

„Подкрепяме тези промени, защото защитата на потребителите е наша кауза. Хората, не трябва са заложници на договорите, трябва да имат права на избор, информация, справедливост“, коментира председателят на транспортната комисия Кирил Добрев от БСП-ОЛ.

Депутатите приеха на първо четене изменение и допълнение на Закона за пощенските услуги.

Извършването на универсалната пощенска услуга е възложено на „Български пощи“ ЕАД за срок от 15 години.

С цел оздравяване и финансово стабилизиране на „Български пощи“ ЕАД е изготвен План за преструктуриране на компанията. Планът е представен по установения ред в Европейската комисия (ЕК).

Сред основните изисквания на ЕК е българската държава да гарантира поне за срока на Плана за преструктуриране изпълнението на универсалната пощенска услуга от „Български пощи“ ЕАД.

В тази връзка настоящият законопроект предвижда срокът на задължението да се удължи с 5 години считано от 30 декември 2025 г. Удължаването на срока на възлагане на задължението за изпълнение на универсалната пощенска услуга се обосновава и с необходимостта от гарантиране на нейното предоставяне от страна на държавата, като по този начин се осигурява достъп до пощенско обслужване за хората от най-отдалечените, труднодостъпни и рядко населени райони.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

Hot News

Европейската комисия изпрати мотивирани становища на България за нарушения и неправилно транспониране на осем директиви на ЕС. Те са  в областта на правосъдието, икономиката, управлението на отпадъците и опазването на околната среда.

Първото предупреждение […]

 

Оранжев и жълт код за гръмотевични бури и валежи в четвъртък. Вятърът ще се ориентира от северозапад, ще се усили и […]

 

Комисията по конституционни и правни въпроси прие предложение на Министерството на правосъдието, с което се завишава глобата за шофиране след употреба […]

 
 

към началото