Комисията по транспорт и съобщение в Народното събрание отхвърли предложението за въвеждане на пълна забрана за движение на електрически тротинетки по пътищата.
Предлагаше се в закона да се запише, че по пътищата, отворени за обществено ползване, е забранено движението освен на самобалансиращи се превозни средства, верижни машини и използването на гуми с шипове, и на електрически тротинетки.
Направих това предложение с ясното съзнание какво ще последва в комисия, каза Кирил Добрев. В последните две години съм подложен на страхотен тормоз от вносители на тротинетки, неправителствени организации, включително и държавни такива, които видимо лобират за тротинетките, каза той. Добрев отбеляза, че тротинетките са 200 пъти по-рискови от колите, 70 пъти по-рискови от моторетките и 50 пъти по-рискови от велосипедите.
Ограниченията на скоростта за различните превозни средства по различните категории пътища да не се променят, но ще се отнасят и до средната скорост, засичана в определен участък от пътя. На практика това означава, че леките автомобили и занапред ще могат да се движат със 140 км/ч по магистралите и със 120 км/ч по скоростните пътища, а не съответно със 130 км/ч и 110 км/ч. Решението е на депутатите от транспортната комисия, които гледаха на второ четене промени в Закона за движение по пътищата. Те са описани в 111 параграфа, а до редакционното приключване на броя парламентарната комисия беше стигнала до параграф 40.
Без спорове беше приета идеята в жилищни райони в големите градове да бъдат обособени специални Зони 30, където да се следи скоростта на всички превозни средства да не надвишава 30 км/ч. Такива зони вече бяха създадени в идеалния център на София с решение на общината.
Споделете текущата публикация: