Facebook и LinkedIn изискват от потребителите да сканират личните си карти в различни ситуации. Много е важно с какви цели се обработват тези данни и какво се случва с тях, след като отпадне тази цел. Категорично не е редно да се дава предварително съгласие за обработка на данни, защото това ограничава възможността на потребителите да се запознаят с последиците от това. В забързаното ежедневие хората нямат възможност да прочетат всички условия, които социалните мрежи ни поставят.
Хората все по-често имат отношение по тази тема, тъй като много се говори за кражбата на лични данни и атаките, свързани с това. В България все още не си даваме напълно сметка колко е важно това. „Например, потребителите играят онлайн игри, които събират и обработват лични данни, макар това да не е свързано с услугата, която ползват. Много често плащаме за привидно безплатни услуги онлайн с личните си данни“, коментира гостът.
Когато започнем да получаваме профилирани предложения онлайн – за стоки, услуги или друго, това е признак, че личните ни данни се използват. Според събеседника, ако не сме дали съгласието си за това, трябва да предприемем мерки. Нашето ползване на дадена социална мрежа не бива да има никакво отношение към събирането на данни, които после се предоставят на трети лица за маркетингови или други цели.
Руменова отбеляза, че Фейсбук в момента изисква от YouTube, Snapchat и TikTok да споделят информация относно алгоритмите, с които се разпространява съдържание до аудиторията. Това е особено важно, когато става въпрос за младежи и подрастващи, тъй като те са по-податливи към невярна или подвеждаща информация./dnes.bg
Споделете текущата публикация: