Шест години се бави стартирането на изграждане на пътен възел тип
„Полудетелина“ на АМ „Хемус“ при пресичане с път VAR 2021 (/ I-2/
Игнатиево). Стартирала през септември 2018 г., към момента процедурата
все още е на етап изработване на технически проект с проект на Подробен
устройствен план парцеларен план (ПУП-ПП). Това стана ясно от отговора
на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството
Виолета Коритарова-Касабова на въпрос на народните представители от ГЕРБ
Павел Христов, Красен Кралев и Кристиан Ганчев: На какъв етап е
изпълнението на проекта?
Проектът е приоритетен за развитието на региона и ще спомогне за
намаляване на автомобилния трафик от АМ „Хемус“ към град Варна. Наред с
това пътният възел е заложен в предвижданията на общия устройствен план
на община Аксаково, а в Закона за държавния бюджет на Република България
са предвидени 1 500 000 лв.
Ето какво гласи отговорът от страна на МРРБ:
Проектът: „Изграждане на пътен възел тип „Полудетелина“ на АМ „Хемус“
при пресичането с път VAR 2021 (/I-2/ – Игнатиево)“ е на етап
изработване на технически проект с проект на Подробен устройствен план
парцеларен план (ПУП-ПП). Те се разработват въз основа на сключен
споразумителен протокол за съвместно финансиране на обекта, от септември
2018 г., между Агенция „Пътна инфраструктура“ и Община Аксаково.
До момента за реализирането на проекта АПИ и Община Аксаково са
изпълнили следните действия:
През 2019 г. е изработено, утвърдено от кмета на Община Аврен и
съгласувано от АПИ, задание за техническия проект.
На 03.02. 2020 г. в АПИ е предоставен за разглеждане и процедиране
техническият проект от общината.
На 02.07.2020 г. Агенцията е върнала разработката със становище, в което
са описани установените при прегледа на проекта съществени неточности и
пропуски.
На 25.08.2020 г. общината е представила коригиран технически проект за
пътния възел, който на 26.03.2021 г. е приет от ЕТИС. Тъй като от
Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ е бил поставен
въпрос какво налага изграждането на пътния възел точно на това място,
АПИ е възложила изработването на одит по пътна безопасност на обекта.
През септември 2022 г. комисия е разгледала и приела одитния доклад на
етап „Технически проект“. Основната препоръка в него е за общинския път,
а именно да се намери ново проектно решение за уширяване на габарита на
пътния надлез на общинския път до габарит Г9, с ширина 11 м, като в
краен случай, предвид това че съоръжението е в права, се приложи габарит
Г6, който е с ширина 10 м, при задължително осигуряване на тротоар за
служебно преминаване с минимална широчина 0,75 м. С тази забележка се е
очертало несъответствие между изискванията към проекта, посочени в
протокола от ЕТИС и одитния доклад. Забележките от приетия одитен доклад
е необходимо да бъдат отстранени, което е наложило преработване на
проектното решение.
През септември 2022 г. АПИ е върнала преработения технически проект и
проекта на ПУП-ПП с констатирани забележки.
На 22.05.2023 г. в АПИ е предоставен коригиран и допълнен технически
проект и ПУП-ПП за обекта, но на 01.04.2024 г. разработките отново са
върнати за преработка, поради наличието на множество забележки и
пропуски.
С писмо от 23.04.2024 г. общината е предоставила коригиран и допълнен
технически проект в АПИ.
В момента се извършва експертна проверка на постъпилата проектна
разработка, съгласно забележките в становището на Агенцията от април
2024 г.
Споделете текущата публикация: