твоята гледна точка
С тези 8 продукта сърцето работи като часовник
Автор Vnews, добавено на 02.02.2024 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

  • Избягвайте наситените мазнини и трансмазнините
  • Хранителният холестерол трябва да е под 300 мг на ден
  • Избирайте постно месо, обезмаслени млечни храни, ползвайте здравословни растителни масла като зехтин

Има храни, които способстват за правилното функциониране на сърцето и са защитен фактор срещу рисковете за най-важния орган.

Няколко продукта, добавяни редовно към менюто ви, могат да бъдат проста, но животоспасяваща стъпка към сърдечносъдовото здраве.

Боровинките

са една от тези храни. В тях се съдържат витамин B6, витамин C, фибри, калий и фолиева киселина, които укрепват сърдечната дейност. А високото съдържание на фибри в този плод помага за намаляване нивото на „лошия“ холестерол, който уврежда кръвоносните съдове.

Заради съдържанието на антиоксиданти боровинките осигуряват защита срещу оксидативния стрес, причинен от свободните радикали.

И други горски плодове с антиоксиданти като къпини, ягоди, малини предпазват тялото от свободни радикали – силен рисков фактор за сърдечни болести.

Чесънът

е ефективен продукт за регулиране и контрол на кръвното налягане. Популярният зеленчук играе роля за предотвратяване на заплахи като хипертония, инфаркт и инсулт.

Както е известно, високото кръвно може да доведе до сърдечен и мозъчен удар, а благодарение на компонентите в състава му чесънът го понижава. Той съдържа съединението алицин, което прави кръвоносните съдове еластични и подобрява кръвообращението.

съдържат много калий, който е полезен за поддържане на здраво сърце и регулиране на кръвното налягане. Плодовете на това растение намаляват високите нива на холестерол, предотвратяват запушване на кръвоносните съдове и така намаляват риска от инфаркт.

Помагат и на хора с наднормено тегло да отслабнат. При редовна консумация отварата от дренки действа срещу затлъстяването и следователно в полза на сърцето.

Лешниците

съдържат големи количества омега-3 мастни киселини и мононенаситени мазнини. Благодарение на този състав ядката играе важна роля в поддържането на здравето на сърцето. Яденето на лешници помага за стабилизиране на нивата на холестерола и намалява риска от сърдечносъдови заболявания. 

Те съдържат много олеинова киселина, която също е полезна за сърцето. Такива са също бадемите, орехите, макадамията, чиата, конопът, овесените ядки, и лененото семе.

Доматите

съдържат куп полезни хранителни съставки. Благодарение на калия този продукт помага за регулиране на кръвното налягане. Фибрите и витамин С контролират нивата на холестерола и намаляват риска от сърдечни заболявания.

Антиоксидантите в домата – ликопен и бета-каротин – също действат срещу висок холестерол и хипертония.

Спанакът

регулира съсирването на кръвта и предотвратява риска от запушване на кръвоносните съдове. Витамин С предпазва от сърдечносъдови заболявания. Растението е добър източник на калий срещу високо кръвно.

Наличието на лутеин предотвратява удебеляването на стените на артериите, водещо до сърдечни проблеми.

Мазната риба

е източник на омега-3 мастни киселини и полезни за сърцето протеини. Тази категория включва сьомга, сардини, риба тон, херинга, скумрия, аншоа. 

Препоръчително е два пъти седмично да се консумира мазна риба, тъй като намалява нивата на възпаление и триглицеридите, както и риска от аритмия и атеросклероза, обясняват диетолозите.

Ако заедно с редовната консумация на тези полезни продукти намалите или дори откажете някои опасни за сърцето храни, ползата ще е още по-голяма.

Сред 4-те вредни групи са наситените мазнини, повишаващи „лошия“ холестерол. Лекарите препоръчват да ограничите приема им до под 7% от общите дневни калории. Избирайте постно месо, обезмаслени или нискомаслени (до 1-2%) млечни продукти и ползвайте здравословни растителни масла като зехтин, казват експертите.

Втората група са трансмазнините – изкуствено създадени мазнини, които се срещат в хидрогенираните масла и се използват в преработени и пържени храни. Те също увеличават вредния и намаляват „добрия“ холестерол.

Четете етикетите на продуктите и избирайте такива без частично хидрогенирани масла. Наблягайте на пресни храни и при възможност ги гответе сами.

В останалите две групи диетолозите нареждат богатите на хранителен холестерол продукти и препоръчват той да се намали до под 300 милиграма на ден. Преработените храни, включително пакетираните замразени продукти с наситени мазнини, също е добре да се избягват.

Авокадото

съдържа голямо количество мазнини, от които 60% са ненаситени, или още „добри“. Те са изключително важни, защото предпазват от сърдечносъдови заболявания, рак, инсулт, диабет.

Полезна за сърдечносъдовата система е и съдържащата се в авокадото фолиева киселина. Фибрите и калият в този едър плод също допринасят за здравето на сърцето.

Дренките

е източник на омега-3 мастни киселини и полезни за сърцето протеини. Тази категория включва сьомга, сардини, риба тон, херинга, скумрия, аншоа. 

Препоръчително е два пъти седмично да се консумира мазна риба, тъй като намалява нивата на възпаление и триглицеридите, както и риска от аритмия и атеросклероза, обясняват диетолозите.

Ако заедно с редовната консумация на тези полезни продукти намалите или дори откажете някои опасни за сърцето храни, ползата ще е още по-голяма.

Сред 4-те вредни групи са наситените мазнини, повишаващи „лошия“ холестерол. Лекарите препоръчват да ограничите приема им до под 7% от общите дневни калории. Избирайте постно месо, обезмаслени или нискомаслени (до 1-2%) млечни продукти и ползвайте здравословни растителни масла като зехтин, казват експертите.

Втората група са трансмазнините – изкуствено създадени мазнини, които се срещат в хидрогенираните масла и се използват в преработени и пържени храни. Те също увеличават вредния и намаляват „добрия“ холестерол.

Четете етикетите на продуктите и избирайте такива без частично хидрогенирани масла. Наблягайте на пресни храни и при възможност ги гответе сами.

В останалите две групи диетолозите нареждат богатите на хранителен холестерол продукти и препоръчват той да се намали до под 300 милиграма на ден. Преработените храни, включително пакетираните замразени продукти с наситени мазнини, също е добре да се избягват.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

Hot News

 Борисов: Изборите 2 в 1 са логичен завършек на тази (не)коалиция

 

 Нямаме червени линии, всичко може да се договори, опитва да върне нещата Атанас Атанасов

 

Какъв е сценарият за България през следващите месеци, след като Мария […]

 

Огледална размяна между Денков и Габриел на всеки 9 месеца с пояснение, че академикът трябва да е външен министър след 6 март

Документът бил […]

 

Цената на тока за бита от 1 юли 2024 г. ще бъде определяна с тарифа на Министерски съвет. Комисията за енергийно […]

 
 

към началото