твоята гледна точка
Морските общини с 5 млн лв собствен фонд за реклама
Автор Vnews, добавено на 26.09.2023 година, в категории: HotNews, Коментари (0)

Реформа в държавното финансиране на рекламата на българския туризъм зад граница предвижда поетапно да се премахнат всички посредници в маркетинговите дейности за чужбина. Първата стъпка бе обявена в понеделник от туристическия министър Зарица Динкова.

Ведомството отвори процедура за кандидатстване, насочена към сдружения между 21 черноморски общини и местния туристически бизнес. Те

ще се борят за общо 5 милиона лева,

като трябва до 27 ноември да представят проекти на стойност до 400 хиляди лева всеки.

Ако бъдат одобрени, проектите ще се изпълняват през следващите 12 месеца и кандидатите ще получат от държавата 60% от стойността им. Останалите 40% трябва да осигурят или общините, или техните съдружници.

Това може да са туроператори, които използват въздушни превозвачи, може да са оператори на международни летища или обекти от местния туристически бизнес, а също и неправителствени организации, които популяризират културно-историческото наследство на региона.

Те обаче трябва да са подбрани така, че

да не се рекламират конкретни места

за настаняване, морски атракциони или места за хранене и развлечение. В насоките за кандидатстване пише, че подобни проекти няма да се финансират. Не се допускат и фирми, които са декларирали пред НСИ, че имат под 500 лв. приходи за 2021 и 2022 г., или изобщо не са имали дейност през тези две години.

Дейностите трябва да са насочени към увеличаване на популярността на дестинацията в Германия, Полша, Унгария, скандинавските страни и Великобритания.

“Един проект може да е и на по-висока стойност от 400 хиляди лева, но в такъв случай остатъка от парите трябва да осигури бенефициентът”, обясни шефката на кабинета на туристическия министър Марияна Кордова.

Държавата ще плати като аванс 50 на сто от парите по одобрените проекти,

междинни плащания няма да има. Останалата част от средствата ще се изплащат след изпълнението на проектите, добави

Потенциални бенефициенти по тази процедура са общините Аврен, Аксаково, Балчик, Белослав, Бургас, Бяла (Варненска област), Варна, Вълчи дол, Девня, Добрич-град, Долни чифлик, Дългопол, Каварна, Малко Търново, Несебър, Поморие, Приморско, Суворово, Царево, Шабла и Созопол.

“С тази програма правим реформа на парите за маркетинг и реклама на българския туризъм –

ще бъдат отстранени посредниците,

ще осигурим прозрачност и ще работим в партньорство с местните власти. Искаме туристическият бизнес да увеличи конкурентоспособността си”, каза при представянето на процедурата министърът на туризма Зарица Динкова.

“Смятаме обаче да разширим този модел, като го разработим според спецификите на регионите и вида туризъм”, каза още тя.

Според екипа на министър Динкова се планира реформата да се разшири и да се разработи и за други региони като Родопите, Розовата долина и други.

“Съфинансирането от страна на бизнеса дава възможност

да се обединят и увеличат средствата,

което означава, че парите на данъкоплатците са насочени за развитие на бизнеса и повече приходи. Това е важно предимство, заложено в програмата, и ресурсите не се разпиляват”, посочи министър Динкова.

Досега парите за национална реклама на България, които се движеха между 15 и 18 млн. лв. годишно и едва от тази година са над 20 млн. лв., се изразходваха или директно от министерството, или се търсеха ПР и маркетингови агенции за някои специфични дейности.

За 2022 г. например парите бяха разделени на три – една трета бяха платени от самото министерство на тв канали в 12 държави, които да пускат видеоклипове за летния туризъм в България. Една трета отидоха за същото за зимния туризъм, а малка част бяха поделени между фирми, които да рекламират в социални мрежи. Част от видеорекламите обаче

се наложи да бъдат изтеглени от излъчване в Русия и Украйна

заради войната и бяха пренасочени към други държави.

Първите реакции на кметовете на черноморските общини при обявяването на процедурата са предимно позитивни.

“Това е правилният път да има конкурентност между морските общини и те да имат възможност да рекламират своя продукт”, каза пред “24 часа” кметът на Бургас Димитър Николов (виж по-долу). В същия дух се изказаха и кметовете на Несебър Николай Димитров, на Приморско Димитър Германов и на Бяла Пеньо Ненов.

“Общините досега бяха съвсем слабо привличани в дейности, които са от обща полза за целия туризъм. Според мен те трябва да присъстват и на международни туристически изложения със собствени щандове, каквото досега не правят”, коментира и Румен Драганов, изпълнителен директор на Института за оценки и анализи в туризма.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Бизнес

Продължава поскъпването на храните на едро и индексът на ДКСБТ се качи почти до нивата си от началото на годината, показват […]

 
Властта

Газовата връзка между България и Сърбия ще бъде въведена в експлоатация днес и по тръбата ще бъдат пренесени първите количества синьо […]

 
Здраве и красота

Умереното използване на мобилен телефон в продължение на няколко часа на ден намалява риска от психични проблеми, сочи проучване, цитирано от […]

 
Жълто

Джейда Пинкет Смит никога няма да напусне съпруга си Уил Смит, въпреки че наскоро се е преместила в собствена „женска бърлога“.

52-годишната […]

 
 

към началото