твоята гледна точка
През 2025 г започва строежът на магистрала “Черно море”
Автор Vnews, добавено на 13.09.2023 година, в категории: Вести, Коментари (0)

Няма да тръгва от Аспаруховия мост, а от село Слънчево, ще бъде до 50 километра западно от брега, свързват я с “Хемус” и “Тракия”

Строежът на магистрала “Черно море”, която да свърже Варна с Бургас, може да започне през 2025 г. Това каза регионалният министър Андрей Цеков в отговор на въпрос на депутатката от “Възраждане” Константина Петрова. Дотогава на основата на сегашния идеен проект, който в момента се съгласува с екоминистерството, ще има готов технически проект, ще е ясно трасето и

какви средства са необходими

за отчуждавания и строеж. Най-вероятно е аутобанът да се финансира от държавния бюджет, гласи отговорът на министъра.

Обществената поръчка за изготвянето на идеен проект бе обявена преди близо три години, но готовият не е показван публично досега. В същото време от кореспонденцията между пътната агенция и Министерството на околната среда и водите, с която “24 часа” разполага, се вижда, че първоначалната идея откъде точно ще минава тази магистрала, значително се е видоизменила. Всъщност са изготвени не един, а 7 проекта, но басейнова дирекция “Черно море”, общините, през чиято територия ще минава магистралата, и самото екоминистерство са направили толкова много възражения, че от седемте са останали само два, които не се различават съществено помежду си.

На първо място, е изоставена идеята магистралата да тръгва от Аспаруховия мост във Варна, както се е смятало през 80-те години на миналия век, когато е изграждан мостът. Началната точка на “Черно море” ще е на двайсетина километра преди влизане в морската ни столица по магистрала “Хемус”, около малкото село Слънчево, където ще се прави пътен възел.

Оттам магистралата се спуска на юг, но много малка част от трасето ѝ е разположена непосредствено до морския бряг – чак при Обзор. След това “Черно море” отново тръгва на запад от сегашния път, като на някои места върви на около 40 и дори 50 километра от морския бряг. Накрая свършва не точно в бургаския квартал “Сарафово”, както се предвиждаше, а в отдалеченото на около 30 км от града село Ветрен, покрай което ще се прави пътен възел с магистрала “Тракия”.

Всички тези промени са били направени,

за да се избегнат многобройните защитени територии

и защитени зони по “Натура 2000”. Независимо от това екоминистерството е възразило, че в двата останали варианта, които се считат за най-приемливи, отново има минаване през 11 защитени зони по “Натура” и през една защитена територия – Побити камъни, в която има природна забележителност.

Другите забележки са, че минава близо до пристанището за горива в Белослав, което се счита за обект с висок рисков потенциал.

Тази процедура не е Оценка за въздействие върху околната среда, а предварително съгласуване и пътната агенция ще трябва да изпълни куп изисквания. Част от тях са например да представи предварително информация откъде ще минават строителните материали и временните пътища за техниката, къде ще бъде струпана изкопаната земна маса и др.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

Hot News

Времето днес ще бъде предимно слънчево. След обед на отделни места в Североизточна България и Дунавската равнина ще се развие купеста облачност и там ще превали краткотраен дъжд с гръмотевици, възможни […]

 

Времето днес ще бъде слънчево, след обед над източните райони и Дунавската равнина с незначителна купеста облачност. Ще духа слаб, в […]

 

Испания е новият европейски шампион по футбол! Тимът на Де ла Фуенте не бе слаган в големите сметки, но триумфира! Победа […]

 
 

към началото