Когато говорим за отслабване, продуктите, съдържащи въглехидрати, обикновено са последното нещо, към което посягаме, когато отворим хладилника. И все пак здравословното редуциране на теглото задължително трябва да включва разумни количества от всички вещества, от които тялото ни има нужда, за да поддържа енергията си.

В този смисъл не можем и не бива да избегнем напълно и консумацията на въглехидрати.

Тук се спираме на 5 вида полезни въглехидрати при отслабване:1. Целулоза и диетични фибри: Тези полезни съставки се съдържат в зеленчуците, плодовете и някои други съдържащи целулоза храни, които помагат за добрата храносмилателна функция на организма. А заедно с това създават чувството, че сте сити.

2. Целулозни въглехидрати: Те могат да бъдат намерени в зърнените продукти като овес, киноа и цели зърна, които осигуряват дълготрайно чувство на ситост и регулират нивата на кръвната захар.

 

въглехидрати 2

3. Зеленчуци с ниско съдържание на въглехидрати: Това са предимно зеленчуците със зелен цвят спанак, броколи, зеле и целина, които са богати на хранителни вещества и съществременно са нискокалорични.

4. Бобови култури: Лещата и фасулът съдържат нискокалорични въглехидрати и предоставят добри количества протеини и фибри.

5. Плодове с ниско съдържание на захари: Такива са  ягодите, малините и ябълките, които са богати на антиоксиданти и фибри.

Освен вида на храната, важна роля за отслабването има и съблюдаването на някои основни правила на хранене, които включват:

Контрол на порциите: Опитайте се да ядете по-малки порции, за да намалите консумираните калории.

Избягване на прекалено преработените храни: Опитайте се да се фокусирате на цели и натурални храни.

Редовно хранене: Яжте редовно, за да поддържате стабилни нива на кръвната захар и да избегнете прекалено гладуване.

 

въглехидрати 3

Примерна 7-дневна диета за намаляване на теглото:

Ден 1

Закуска: Грейпфрут, 1 варено яйце и 1 филия пълнозърнест хляб.

Обяд: Пилешко филе на скара със зеленчукова салата.

Вечеря: Парче риба, поднесено с гарнитура от киноа и зеленчуци.

Ден 2

Закуска: Зеленчуков сок и овесени ядки.

Обяд: Салата с пушено пиле и нахут.

Вечеря: Телешка пържола със сотирани зеленчуци.

Ден 3

Закуска: Смути с банан, ягоди и ленени семена.

Обяд: Пълнозърнеста паста, полята със сос от домати. Може да добавите броколи.

Вечеря: Печено пуешко месо със спанак.

 

въглехидрати 4

Ден 4

Закуска: 1 пълнозърнеста филия хляб с горчица, авокадо.

Обяд: Пилешки филенца със зелена салата и леща.

Вечеря: Свинска пържола със стевия и печени зеленчуци.

Ден 5

Закуска: Млечен шейк с ягоди и протеинова хранителна добавка.

Обяд: Таратор с пиле и краставици.

Вечеря: Риба на пара със сотирани зеленчуци.

Ден 6

Закуска: Омлет с песто и домати.

Обяд: Пълнозърнест ориз със скариди и зеленчуци.

Вечеря: Миди на пара със спанак.

Ден 7

Закуска: Кисело мляко с ягоди и орехи.

Обяд: Пилешка супа със зеленчуци.

Вечеря: Говеждо филе със салата от рукола и пармезан.

Не забравяйте да пиете достатъчно вода през целия ден и да се включвате в редовна физическа активност, за да подкрепите процеса на отслабване.

въглехидрати 5

Още съвети, които трябва да се спазват, ако искате да отслабнете:

Създайте калориен дефицит: Консумирайте по-малко калории, отколкото тялото ви изразходва, за да насърчите отслабването. Но внимавайте да не намалявате калориите твърде радикално, за да запазите здравословния метаболизъм.

Ограничете алкохола и безалкохолните напитки с високо съдържание на захар: Те могат да добавят много излишни калории към вашата диета.

Физическа активност: Практикувайте ходене, бягане, плуване или тренировки.

Спете достатъчно: Недоспиването може да доведе до увеличение на апетита и да затрудни диетата.

Водете си дневник на храненето: Това ще ви помогне да осъзнаете навиците си и да проследите прогреса си.

Търсете подкрепа: Разговаряйте с приятели или семейството си за целите си за отслабване или потърсете помощ от специалист, ако смятате, че е необходимо.

Запомнете, че всеки човек е различен, затова намерете вашата реалистична цел в отслабването. Примерни режими за отслабване варират в зависимост от индивидуалните нужди  и каква цел сте си поставили при отслабването. Винаги е добре да потърсите съвет от диетолог или специалист, който да адаптира диетата ви специално за вас.

Материалът има информативен характер и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете лечение, задължително се консултирайте с лекар.