В Европа за Великден има цени като за презокеански полети – от 300 евро нагоре.
Справка в търсачките за билети показва за периода 13-18 април, когато са великденските празници, цените например от Лондон до София са между 107 до 533 евро отиване и връщане. А дори и при нискотарифните превозвачи вече ги няма билетите за по 10 евро, сега най-евтините вече са двойно по-скъпи. За това всъщност предупреди още през миналата година шефът на “Райън еър” Майкъл О’Лиъри. От София до Виена например за средата на юни цената за билет отиване и връщане с нискотарифен превозвач е 150 лева, ако се купи още сега. При традиционните компании цената е двойто по-висока.
След свалянето на пандемичните ограничения
цените упорито
вървят нагоре
– в глобален мащаб самолетните билети са се качили с 25%. Александър Богоявленски – пилот и авиационен анализатор, казва, че поскъпването варира според пазара, средното увеличение е 10-15 на сто, Според него в Азия и САЩ могат да се намерят билети с цени от 2019 г., докато в Европа това е трудно. Онагледява го с 400-500 евро за САЩ и сравнява с 400 евро на нискотарифна авиокомпания до Лисабон.
Причина за скъпите билети – хората отново пътуват, но летища и авиокомпании се оказаха неподготвени, с малко персонал и самолети, за да посрещнат трафика. Достатъчно е да си припомним хаоса по летищата през миналото лято, отмяната на хиляди полети и над 220 000 куфари и чанти, които не стигнаха едновременно със собствениците си, а се подхвърляха по летищата на Европа и Северна Америка.
За поскъпването принос имат и скъпите горива, части и техническо обслужване. затвореното въздушно пространство заради войната в Украйна.
Другата тенденция е ценовото сближаване на нискотарифните компании с тези по редовните линии. На близки разстояния и при традиционните превозвачи няма кетъринг, за запазено място се плаща, както и за повече багаж. Таксата през океана към САЩ и Канада например стига и до 110 евро. Богоявленски посочва, че в полет до Канада не се е предлагала храна.
В миналото останаха екстри като овлажнени кърпи за ръцете, топла храна и напитки, които стюардесите да предлагат по няколко пъти.
Споделете текущата публикация: