„Аз вече няколко дни наблюдавам Кирил Петков, че заявява с оптимизъм, че той ще осигурява 121 или повече народни представители, които ще подкрепят следващото му правителство„, коментира още Атанасова.
Тя определи внесения от ГЕРБ-СДС вот на недоверие като нормална конституционна процедура.
Според Конституцията, когато Народното събрание гласува недоверие на министър-председателя или на Министерския съвет, премиерът подава оставката на правителството. В основния закон е записано, че след консултации с парламентарните групи президентът възлага на кандидат за министър-председател, посочен от най-голямата по численост парламентарна група, да състави правителство. Когато в 7-дневен срок кандидатът за министър-председател не успее да предложи състав на Министерския съвет (МС), президентът възлага това на посочен от втората по численост парламентарна група кандидат за министър-председател. Ако и в този случай не бъде предложен състав на МС, президентът възлага на някоя следваща парламентарна група да посочи кандидат за премиер.
Когато проучвателният мандат е приключил успешно, президентът предлага на Народното събрание (НС) да избере кандидата за министър-председател. Ако не се постигне съгласие за съставяне на правителство, президентът назначава служебно такова, разпуска НС и насрочва нови избори. Избори за нов парламент се произвеждат най-късно до два месеца след прекратяване на пълномощията на последното НС.