Ако искате да сте слаби, вместо да броите калории, по-добре заложете на протеинова диета. Това вещество може да си набавите от храни като месо, риба и яйца.

Учените издават, че протеините са приоритетни за човешкото тяло, за разлика от въглехидратите и мазнините. Ако ги пренебрегнете в храненето си, няма да си набавите необходимото количество и има вероятност дори да напълнеете.

През последните години протеините са намалели в западните диети и според диетолозите това е потенциална причина за масовото затлъстяване. Хранителният еколог проф. Дейвид Раубенхайер от университета в Сидни твърди, че е много важно да се постигне баланс в тялото, за да бъде то в добра форма и здраво. Според него протеинови диети като тази на Аткинс са много ефективни.

Специалистът обаче предупреждава, че не трябва да се стига до крайности.

„Трябва да се постигне баланс и с мазнините и въглехидратите в организма. Високопротеиновите диети може да ни помогнат да отслабнем, но ако провокират други дисбаланси в тялото, може да доведат до здравословни проблеми“, уверява той. Протеините са важни за здравословния растеж и възстановяването на тъканите, кожата, мускулите, включително сърцето и други вътрешни органи.

Екипът на професор Раубенхайер е изследвал група маймуни – павиани и е установил, че 20 % от целия енергиен запас на организма идва от протеините. Специалистът обяснява, че не е толкова важно колко калории се поемат, а как са балансирани протеините, въглехидратите и мазнините.

„Когато тези три „системи“ са балансирани, те не се конкурират и човек не изпитва изострен апетит. Много храни обаче имат по-високо или ниско съдържание на протеин, затова трябва да се намали приемът на мазнини и въглехидрати“, сподели още професорът.