твоята гледна точка
Тиквените семки – вкусният помощник на паметта
Автор Vnews, добавено на 16.03.2014 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

В преходния сезон между зимата и пролетта много хора се оплакват от проблеми с паметта и внезапно главоболие. Според медиците, най-вероятно това се дължи на изчерпването на запасите от витамини в човешкия организъм и недостиг на магнезий.

Тогава на помощ идват тиквените семки, които са богати на витамини, минерали, антиоксиданти и всички важни незаменими аминокиселини, като триптофан и глутамат.

Дефицитът на магнезий, отговорен за някои видове главоболие и нарушения на мозъчната и нервната дейност, може да бъде компенсиран с половин чаша дневно сурови тиквени семки. Магнезият действа съдоразширяващо и регулира дейността на кръвоносните съдове.

Ядките от сърцевината на тиквата са отличен източник на витамини от групата на В-комплекс – тиамин, рибофлавин, ниацин, холин, биотин, пиридоксин, пантотенова и фолиева киселини. Тези витамини имат важна роля за синтеза на белтъците, разграждането на еритроцитите и участват в метаболизма на въглехидратите и мастните киселини.

Ниацинът помага за намаляване на нивата на LDL – холестерола в кръвта и заедно с глутамата подобряват активността на мозъка, което от своя страна облекчава състоянията на тревожност и невроза.

Така че, съдържанието на магнезий и В-комплекс витамини в тиквените семки ги прави незаменим помощник в грижата за равновесието на нервната система. Те допринасят и за намаляване на чувството на отпадналост и умора, благоприятстват производството на енергия и подпомагат деленето на клетките.

Тиквените семки са калорични – съдържат 559 калории на 100 грама. Високото съдържание на калории се дължи на протеините и мазнините в тях. Суровите маслинено зелени ядки са особено богати на мононенаситени мастни киселини – като олеинова киселина, която спомага за намаляване на лошия LDL холестерол и повишава добрия HDL холестерол в кръвта.

Научните изследвания показват, че средиземноморската диета, която е либерална спрямо мононенаситени мастни киселини, може да  помогне за предотвратяване на коронарната болест на сърцето. Освен това, семената съдържат много добри нива на важни минерали като мед, манган, калий, калций, желязо, магнезий, цинк и селен.

В края на зимата, когато мнозина от нас стават раздразнителни и с влошена памет, прибягвме до различни лекарствени средства, но те невинаги помагат. По-добре е да се възползваме от натуралните средства, с които природата изобилства.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Приближаването на висшето образование до нуждите на пазара на труда продължава за втора поредна година. Безработицата сред висшистите намалява, заплатите им нарастват, като все повече от тях си намират работа по […]

 

Слушай Манолова: Край на даването на фирми на клошари, за да се бяга от работниците

Работниците на фалирали предприятия […]

 

Всички осиновители на деца до 5 г. ще имат правото на една година високоплатен отпуск по майчинство от 1 юли 2018 […]

 
 

към началото