твоята гледна точка
Да хапна ли хляб…Или пък не?
Автор Vnews, добавено на 22.02.2014 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Древните египтяни са научили изкуството на правене на хляб от опити и грешки, като са били в състояние да произвеждат повече от 50 разновидности на хляба с помощта на примитивна пещ. От 1931 година автоматизирана фурна превърна направата на хляб в много по-лесна задача и позволи на хората да не купуват, а да приготвят сами своя хляб.

Макар днес относно хляба да има много предразсъдъци, той може да бъде част от здравословния начин на хранене. Просто човек трябва да се насочи към видовете хляб с най-висока хранителна стойност.

Видове зърно: Пшеницата, ечемикът, ръжта, овеса, елдата и дори оризът са само някои от видовете, използвани за направата на хляб и хлебни изделия. Когато обаче производителят използва само част от зърната, то хлябът не е 100% пълнозърнест. Обикновено познатият „бял хляб“ не е пълнозърнест и не е особено добър избор.

Въглехидрати: Хлябът съдържа въглехидрати, от които тялото ви има нужда. Те дават енергия и помагат за регулирането на кръвната захар. Фибрите, съдържащи се в хляба, помагат за доброто храносмилане. Около 45% от калориите в менюто на един човек идват от въглехидратите. Една филия пълнозърнест хляб съдържа около 11,6 грама въглехидрати. Филия ръжен хляб пък има 15,5 грама въглехидрати.

Фибри: Вашето тяло има нужда от между 22 и 34 грама фибри на ден, в зависимост от вашия пол и възраст. Консумацията на фибри може да подобри нивата на холестерола и може да ви помогне да поддържате теглото си в норма. Количеството фибри в хляба варира според вида. Ръженият и пълнозърнестият хляб съдържат около 1,9 грама фибри в една филия. За сравнение парче бял хляб има само 0,6 грама фибри. Винаги избирайте ръжени и пълнозърнести хлябове или такива, направени с овесени ядки или трици.

Калории: Всички видове хляб съдържат калории, които са източник на енергия за организма. Филия бял хляб има около 66 калории, а в парче нискокалоричен пшеничен хляб могат да бъдат намерени 46 калории. Хубаво е да не прекалявате с хляба и да не си набавяте много от нужните калории от него, защото по този начин пренебрегвате други полезни храни. Ако спазвате диета, винаги избирайте хляб с по-ниска калорийна стойност и яжте по една филия. Избягвайте добавки като масло и майонеза.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Таксата за битови отпадъци във Варна няма да бъде повишавана през 2018 г. Това съобщи шефката на финансовата дирекция в общината Стефка Господинова. В момента налогът за жилищни имоти е 0,98 […]

 

Приближаването на висшето образование до нуждите на пазара на труда продължава за втора поредна година. Безработицата сред висшистите намалява, заплатите им […]

 

Слушай Манолова: Край на даването на фирми на клошари, за да се бяга от работниците

Работниците на фалирали предприятия […]

 
 

към началото