твоята гледна точка
ЕС приема нови права за пътниците в самолети
Автор Vnews, добавено на 06.02.2014 година, в категории: Бизнес, Коментари (0)

Авиокомпаниите, действащи на територията на ЕС, ще трябва да отговарят на жалбите от клиенти в рамките на два месеца, в противен случай ще трябва да приемат безусловно исканията им, гласи проектодиректива, одобрена на първо четене от Европейския парламент.

Според проекта въздушните превозвачи трябва да разполагат с лица за контакт на летището, които да информират пътниците за техните права и процедурите за подаване на жалби, помощ, възстановяване на средства и пренасочване на полети. Пътниците могат да подават жалби с тяхна помощ, включително и в случай на изгубен или повреден багаж.

Съгласно процедурата за съвместно вземане на решения, Съветът на ЕС може да приеме позицията на Европарламента или да излезе със собствена позиция за по-нататъшно обсъждане с ЕП.

„Правата на пътуващите с въздушен транспорт на практика засягат всеки гражданин на Европейския съюз. Това е като историята за Давид срещу Голиат, защото само 2% от пътниците, подали жалби срещу авиокомпания, получават обезщетение. Ние подобрихме защитата на потребителите от една страна, като от друга позволихме гъвкавостта, която изисква индустрията“, заяви докладчикът Жорж Бах (ЕНП, Люксембург).

Когато има забавени полети, информация за новите разписания ще трябва да бъде предоставяна на пътниците не по-късно от 30 минути след часа на първоначално плануваното заминаване. Пътниците с двупосочен билет не могат да бъдат спрени да използват билета за връщане, дори когато не са ползвали билета за отиване.

Според евродепутатите пътниците трябва да бъдат информирани в началото на процеса на резервация за позволения багаж за самолета. Позволените ръчни багажи ще бъдат увеличени, така че ще включват палто, чанта и една чанта за пазаруване от летището.

Ще се приема, че въздушните превозвачи, които не успеят да отговорят на жалба в рамките на 2 месеца, са приели оплакванията на пътника. Когато се позовават на „извънредни обстоятелства“, за да не плащат обезщетение, превозвачите трябва да дадат на пътника пълно писмено обяснение. Новите правила предлагат изчерпателен списък на такива обстоятелства, които включват стачки, политически вълнения и непредвидени трудови спорове.

За да не се стига до блокирани пътници, когато даден въздушен превозвач фалира, Европарламентът въвежда изисквания за превозвачите да разполагат с подходящи механизми за предотвратяване на подобни ситуации, като гаранционни фондове или застрахователни полици.

Националните органи трябва да получат достатъчно правомощия да наказват въздушни превозвачи, които нарушават правата на пътниците. Те трябва да оценяват и докладите на компаниите за това как са помогнали на пътниците при забавяния или отмени на полети, се казва още в текста.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

През 2017 г. нивата на корупцията и на престъпността в България рязко са се увеличили, регулаторната тежест продължава да е висока, а сивата икономика не е намаляла съществено. Това са стряскащите […]

 

Храните поскъпват преди коледните празници, сочат данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.

Индексът на тържищните цени, който отразява тези […]

 

Всеки, който е подал сигнал срещу политик, магистрат или висш чиновник за подкуп или конфликт на интереси, може да бъде осъден […]

 
 

към началото