твоята гледна точка
Да засилим метаболизма преди да изпролети
Автор Vnews, добавено на 26.01.2014 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Моментът, в който ще се наложи да се изправите пред истината за пораженията след зимата върху тялото ви, наближава. Това означава, че е близо и мигът, в който трябва да пристъпите към конкретни действия за влизане във форма.

Като начало е добре да помогнете на метаболизма си да заработи по-добре. Резултатът от това ще бъде, че ще горите повече калории с по-малко усилия. Следвайки тези съвети, ще можете да се похвалите скоро с усещане за по-леко тяло и повече тонус.

Дъвчете дъвка един час всеки ден

Доказано е, че освен освежаването на дъха и почистването на зъбите, дъвченето на дъвка помага и за горенето на калории – малко, но все пак всяка изгорена калория е бонус.

Преоткрийте колелото

Радваме се на топла зима, хубавото е, че тя отива към края си. Продължителността на светлата част от денонощието се увеличава, а това означава, че след работа ще ви остава време да се подвижите повече. Ако през уикенда имате други планове и колоезденето не влиза в тях, отделете поне час за фитнес залата, където ви очаква велоергометърът – 15 минути въртене на педалите с умерено темпо изгаря около 100 калории.

Разходка преди закуска

Започнете деня си с десния крак. Буквално. След сутрешната чаша кафе, или преди нея, излезте и се разходете за 15 минути в квартала. Това ще събуди метаболизма ви, а вие ще се почувствате много по-разсънени, след срещата с чистия въздух. Освен това 20 минути разходка с умерено темпо може да изгори до 100 калории.

Скачайте на въже

Любимата ни игра от детството е една от най-добрите кардио тренировки. Скачане на въже за около 10 минути (с почивки разбира се) помага да изгорим около 110 калории. Може да го направите по-забавно, като си припомните ритмичните песни, които сте пеели по време на скачане.

Дъвчете храната дълго

За да изгорите калориите, използвайте ги като гориво. Този процес се нарича термогенеза – процесът на производство на енергия в човешкото тяло, който е подпомогнат от повишаване на неговата температура и засилване на метаболизма му. Дъвченето и смилането на храната са част от този процес. Термогенезата се засилва при консумирането на протеини като месо, млечни продукти и бобови храни. Така че, освен да пиете фрешове и смутита, полезно е и да си дъвчете по-продължително храната.

Изправяйте се, когато можете

Може да звучи нереалистично, но седенето по цял ден на стол в офиса наистина е същността на заседналия начин на живот. Може да разбиете на части този модел на заседналост, като се изправяте периодично до бюрото си и за 5 минути работите прави. Самото стоене прав изгаря около 33 калории за около час.

Люто

Когато ядете нещо люто, сигурно сте забелязали как затопляща вълна се надига към носа ви, а тялото ви започва да се чувства добре. Всички тези малки сигнали показват, че нещо вътре в него започва да гори калории. Включете лют червен пипер в менюто си.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Със заповед на председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов от 13 ноември, се въвежда зимното поддържане на републиканската пътна мрежа. АПИ призовава шофьорите, ако досега не […]

 

В първия работен ден от новата седмица над по-голямата част от страната ще е предимно слънчево. В източните райони около обяд облачността […]

 

Българската православна църква почита паметта на Свети Великомъченик Мина, смятан за покровител на семейството и пазител на сираците и бездомните.

Смята се […]

 
 

към началото