твоята гледна точка
Сънят ви се изплъзва? Ето как да си го върнете
Автор: Снимка: Thinkstock, добавено на 23.01.2014 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Редовното недоспиване влияе пагубно върху човешкия организъм. Недостигът на сън се отразява на здравето  и работоспособността на човек и може да нанесе необратими последици върху цялостното състояние на всеки от нас. Бодърстващите през нощта са изложени на по-висок риск от сърдечно-съдови заболявания, затлъстяване и диабет.

Ето няколко предложения за справяне с трудното заспиване: 

На първо място, опитайте се да си създадете ритуали преди лягане  – например да почетете приятна книга на леко приглушена светлина или привикнете да взимате отпускаща гореща вана по едно и също време всяка вечер.

Освен това, температурата в спалнята ви не бива да надвишава 18-20 °C.

Добре е да се откажете да използвате смартфона си като будилник. Без да омаловажаваме важността на комуникационната техника през деня, нека все пак я оставим там, където ѝ е мястото – на бюрото ви. Не се изкушавайте да държите телефона си на нощното шкафче, тъй като винаги може да ви се прииска да проверите профила си в социалната мрежа и така само да продължите с будуването.

Опитайте се да отпуснете муслулите на цялото тяло, за да потушите последиците от стреса и напрежението през деня. Най-добре е да насочите първоначално вниманието си към определени групи мускули, които постепенно да отпускате, докато накрая усетите лекота по цялото тяло. Започнете например от пръстите, последвани от дланите, ръцете и стигнете до раменете и накрая до врата.

Техниката на дълбокото и учестено дишане е другият похват, който може да ви помогне да заспитите по-лесно. При дълбокото дишане достигат сигнали до мозъка, че се опитвате да се отпуснете и той ще изпрати команди до всяка клетка на тялото ви. Представете си, че вдишвате чист планински въздух и наоколо ухае на бор и смола, или мирис на прясно окосена трева. Самата мисъл за чист въздух, съчетана с вдишване на големи порции, би трябвало да ви помогне да освободите част от напрежението и да се отпуснете за заспиване.

Макар идеята за „броенете на овце“ да ви изглежда глупава, тя все пак има своето основание. Оказва се, че „разсеяните“ игри също помагат в борбата с безсънието. Може да броите бавно от 1 до 100 в групи като прескачате 2 числа – например „1, 4, 7,10…“ Така мозъкът ви ви държи концентрирани към безсмислена дейност, което от друга страна ви помага да се разсеяте от стресиращите теми от ежедневието ви.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Приближаването на висшето образование до нуждите на пазара на труда продължава за втора поредна година. Безработицата сред висшистите намалява, заплатите им нарастват, като все повече от тях си намират работа по […]

 

Слушай Манолова: Край на даването на фирми на клошари, за да се бяга от работниците

Работниците на фалирали предприятия […]

 

Всички осиновители на деца до 5 г. ще имат правото на една година високоплатен отпуск по майчинство от 1 юли 2018 […]

 
 

към началото