твоята гледна точка
Новите автобуси на Варна в гараж, няма пари за сервиз. „Градски транспорт“ източен до дупка
Автор: Снимка: ТОП НОВИНИТЕ, добавено на 14.01.2014 година, в категории: HotNews, Коментари (0)

43 от чисто новите 70 автобуса, които “Градски транспорт” получи по европейски проект, са в гаража. Те не возят варненци, тъй като чакат техническо обслужване за поддръжката, задължителна за гаранционното им обслужване. Прегледът трябва да бъде извършен преди машините да са навъртели 5000 километра, а, тъй като те пристигнаха във Варна на собствен ход, бързо за достигнали критичните километри за сервизно обслужване. Обслужването обаче се бави, тъй като ръководството на фирмата не е пуснали навреме заявките си за консумативи. А не е сторило това заради големия обем работа. Това каза предз журналисти днес Борислав Танев, началник Отдел “Автобусна дейност” в общинския превозвач.

Около 40 от по-старите автобуси също са на гараж заради липса на части и нови гуми, потвърди Танев. В гаража са и 30-ина икаруси, които трябва да бъдат пенсионирани, но и това не е сторено, тъй като експлоатацията на новите рейсове засега е непосилна за декапитализираното общинско дружество. По последни данни, съобщени от разтревожените за състоянието на предприятието работници, загубата на „Градски транспорт“ надхвърля 8 млн. лв.

Работнниците обвиниха членовете на директорския борд Георги Казаков и Свилен Камбуров, които подадоха оставки, че са упражнявали ръководните си позиции при нулева прозрачност и впечатляваща некомпетентност. Единият наскоро /година и половина след влизането си в борда/ научил, че част от автобусния парк в дружеството се движи на метан.

Некадърно управление, в резултат на което година и половина не може да се изпълни обществена поръчка за доставка на нови гуми. Така обясниха протеста си работниците, излезли днес пред медиите. Шофьорите обявиха, че не желаят повече да носят отговорност за пътниците заради „галошите“, които представляват гумите на автобусите.

„Аз се подписвам, че получавам автобуса в техническа изправност, като излизам на смяна. А това не е така, тъй като гумите, освен че са стари, са купени втора употреба. И като стане нещо, аз отивам в затвора и други виновни няма“. Така коментира работното си ежеднивие пред vnews.bg дългогодишен шофьор на автобус.

В същото време негов колега показа списъци, според които на „подбрани“ хора са плащани по 250 лв. за 5 часа труд.

Охраната на новите автобуси „Соларис“, осигурена с намесатана оттеглилите се вече бордоваци, също излязла златна на закъсалото общинско дружество. За работата на две камери, които да бдят над новите машини, в рамките на 2 месеца дружеството е получило фактури за 16 000 лв.

Дали ще последва ревизия по скандалните твърдения за голямото източване на „Градски транспорт“ и ще намери ли общината полезен ход да спаси сгромолясващото се предприятие, предстои да видим.

 



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Бизнес

Държавните пощи обмислят вариант да пуснат част от бизнеса си под наем, твърди „Монитор“. Ръководството на „Български пощи“ ЕАД планира да […]

 
Властта

Депутатите на Бойко Борисов може да преразгледат мораториума върху финансирането на нови терапии за онкоболните и хората с автоимунни и редки […]

 
Здраве и красота

Празничният сезон може да бъде много изтощителен за вашето тяло и кожа – безкрайни партита, недоспиване, нездравословни храни… а вие искате […]

 
Жълто

Само за една нощ – 14 срещу 15 декември, осмият епизод от космическата сага „Междузвездни войни“ е събрал 45 млн. долара, […]

 
 

към началото