твоята гледна точка
Защо са толкова полезни ябълките?
Автор Vnews, добавено на 27.12.2013 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Навярно всички сте чували приказката – ябълка дневно гони лекарят от вкъщи. Същността на тази „максима“ е в химичния състав на ябълките.

Ябълките са едни от най-полезните плодове. Освен всичките здравословни ползи, те спомагат за избелване на зъбите. Съществува едно правило при  плодовете и зеленчуците – колкото по-зелени са те, толкова повече ненаситени мастни киселини съдържат. Ненаситените мастни киселини имат основно участие в обмяната на веществата и активирането на метаболизма. С това си качество ябълките са изключително полезни за бременни жени и бъдещото бебе.

Ябълките са плод с много нисък гликемичен индекс, което ги прави подходящи за вечерна консумация, както и като междинно хранене в по-строгите диети. В ябълките се съдържат около 12-15% въглехидрати. От тях в най-голямо количество е пектинът и целулозата, много малко глюкоза и фруктоза, които практически не се складират под формата на телесни мазнини, заради малкото си количество в един плод. Средно една ябълка доставя около 80 ккал.

В състава на ябълките голямо процентно съотношение взимат и витамините – А, В, С, D и др. Количеството на витамин А и D ускорява подмладяването на кожата чрез епитализиране на повърхностния слой с нови и свежи епителни клетки. Витамин С е един от най-капризните витамини в ябълката. Той се съдържа най-много в обелката и. Освен това в нея има много пектин и целулоза, което я прави подходяща при терапията на стомашно-чревна непроходимост, както и разстройства.

От витамин В, най-често срещани са В6 и В12, които взимат основно участие в обмяната на веществата. Комбинацията между витамин  В12 – кобаламин и витамин С в активна форма аскорбинова киселина ускорява –  л-карнитиновото производство в организма почти двойно, което подчертава важната функция на ябълките в режимите на хора, които целят редукция на телесните мазнини и по-ниско телесно тегло.

 

За да бъдат максимално усвоени полезните й вещества, конкретно витамин С и В, тя трябва да се консумира с обелката. Не е хубаво да се нарязва с нож, защото месестата й част се окислява и става кафеникава, поради което витамин С преминава в неактивната си форма. Също така с отхапването й се заздравява зъбната структура. Освен всичко има изразен избелващ ефект върху зъбите.

Ябълката спомага за понижаване на стойностите на кръвното налягане и високите нива на холестерол. Тя е подходяща за диабетици, тъй като не ускорява инсулиновата секреция.

Освен това ябълката може да се прилага при хора с обстипация – запек. Този чревен дискомфорт е лесно преодолим с една ябълка на гладно сутрин и една ябълка вечер. Колкото по-зелена, толкова по-добре, защото нивата на захар в по-червените ябълки са много по-високи, респективно нивата на пектин и целулоза са по-малко за сметка на глюкоза и фруктоза.
При хора с много остра диария, например стеаторея, ябълката трябва да се консумира печена 60 минути след основното хранене.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

През октомври месец е традиция да се радваме на циганско лято. Този октомври няма да е по-различен и ще ни предложи „циганско лято” с приятните температури движещи се между 19 и […]

 

Идва времето на ангините и скарлатината, обяви проф. Тодор Кантарджиев, директор на Националния център по заразни и паразитни болести. „Със започването […]

 

Астрономическата есен настъпи у нас в 23.02 часа българско време на 22 септември с есенното равноденствие.

Есента е един от четирите сезона […]

 
 

към началото