твоята гледна точка
Лютото ускорява метаболизма
Автор Vnews, добавено на 18.12.2013 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Знанието, че балансираната разнообразна диета е сред най-важните елементи на здравословния начин на живот невинаги е достатъчно, за да предразположи към правилно хранене. За тези, нуждаещи се от допълнителен тласък, съществуват групи храни, които стимулират метаболизма и подтикват организма към по-бързо изгаряне на калории.

Лютите храни, като чесън, семена от синап или приготвената от тях горчица, кимион и лютите червени чушки ускоряват метаболизма и засилват храносмилането. Изследване от 2012 г., публикувано в журнала „Phytotherapy Research“ заключва, че съединения на сярата в екстракти от чесън проявяват силен ефект в борбата със затлъстяването – те понижават количеството телесни мазнини, понижават количествата триглицериди в кръвта и нормализират кръвната захар при необходимост. Продължителният и контролиран прием на чесън силно ограничава натрупването на липиди от черния дроб, както и потиска на ензими, промотиращи производство на мазнини.

Куркумата е друго растение, което допринася за бързия метаболизъм. Според изследване от януарския брой на журнала „Biofactors“, в билката се намира позната активна съставка –куркумин, която е известна със способността си да потиска развитието на адипозни клетки, изграждащи мастните тъкани. Куркумина има и антиоксидантен ефект изразен в защитата на сърдечносъдовата система. Самият куркумин води до положителен стрес в клетките на някои тъкани, стимулирайки ги да изгарят повече мастни запаси.

Загряващите подправки джинджифил и канела също насърчават по-усилено изразходване на енергия от клетките. Канелата има и регулиращ ефект върху метаболизма на въглехидратите, потиска производството и отлагането на мазнинни запаси от енергия и забавя храносмилането, което води до засищане с по-малки порции храна.

Друго януарско проучване от 2013 г., публикувано в „European Review for Medical and Pharmacological Sciences“ разкрива, че консумацията на джинджифил в количество около 5% от общото тегло на поетата за деня храна, постига значително понижаване на телесното тегло и кръвния холестерол. Не само това – успява да повиши нивата и на високоплътностния липопротеин – „добрия” HDL холестерол.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Приближаването на висшето образование до нуждите на пазара на труда продължава за втора поредна година. Безработицата сред висшистите намалява, заплатите им нарастват, като все повече от тях си намират работа по […]

 

Слушай Манолова: Край на даването на фирми на клошари, за да се бяга от работниците

Работниците на фалирали предприятия […]

 

Всички осиновители на деца до 5 г. ще имат правото на една година високоплатен отпуск по майчинство от 1 юли 2018 […]

 
 

към началото