твоята гледна точка
Дефицит на вода и В12 са причините за умора след добър сън
Автор Vnews, добавено на 17.12.2013 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

За хората над 16-18 години, 7-8 часовият сън за денонощие е напълно достатъчен както за тялото, така и за ума. Но, понякога умората просто е по-силна, въпреки качествения, необезпокояван и непрекъсван сън. На какво може да се дължи умората през деня, ако предишните нощи сънят е бил добър?
Един от най-пренебрегваните причинители на умора е дехидратацията. Особено в студените месеци, когато се набляга на малко, но горещи напитки и предимно сухи храни, организмът може да бъде обезводнен много лесно. Това кара хипоталамуса – област от мозъка, контролираща и регулираща хидратацията и телесната температура, да освобождава разнообразни съединения, сигнализиращи жажда. Техният страничен ефект понякога е твърде силен и води до претоварване на мозъчната сигнализация, което се проявява със затруднен и забавен говор, прекомерна сънливост и нарушена координация.
Решението е лесно – 1,5 до 2 л вода на ден. Тази дозировка е общовалидна за всеки един сезон и трябва да се увеличава или намалява само по лекарско предписание или при излагане на високи температури. Водата трябва да се приема през целия ден, по 1 чаша на 1-2 часа за оптимална хидратация на тялото.
Друг често пренебрегван причинител е дефицитът на витамин B12. Това съединение е необходимо за производството на червени кръвни клетки – еритроцити, които доставят кислород на тъканите, както и за нормалната функция на невроните. Недостигът на В12 води до спад в количеството еритроцити, а с по-малко достъп до кислород тъканите се уморяват значително по-бързо.
Симптомите на недостига са лесно разпознаваеми: често изтръпване на крайниците, раздразнителност и силно застъпен синдром на непокойните крака – състояние, в което неприятните усещания или стрес се преодоляват по-лесно с несъзнателни и често – неконтролируеми движения на краката. Ако някой не успява да потиска този импулс и често е с „треперещи крака“, е почти сигурно, че страда от дефицит на витамин В12.
Не е нужно недостигът да бъде остър – дори лек спад в седмичния прием на витамина може да доведе до проблеми със съня.
Препоръчителната дневна доза В12 за здрав индивид е между 2 и 3 мкг, като източници на витамина са: черен дроб, сардини, риба, яйца, червено месо, кисело мляко и соеви продукти. Ако в кръвните изследвания е установен не лек, а умерен дефицит, дневната доза може да бъде завишена драстично – 500 мкг дневно, приемани сублингвално – под езика, за период до 4 седмици. При по-тежки дефицити съединението може да се поема и чрез мускулни инжекции, но това става само по препоръка на лекуващ лекар.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

РЗИ Варна въведе строги антигрипни мерки, за да овладее епидемията. Лечебните заведения трябва да имат готовност за ограничаване разпространението на инфекции. При възможност след рязко увеличение на заболелите от грип да […]

 

Предлагат намаляване на скоростта по първокласните пътища от 90 на 80 км/ч

Поне 50 часа кормуване за книжка

Ще се прави одит за безопасността […]

 

След Бургас, Стара Загора, Шумен и Силистра, грипна епидемия вчера обявиха и областите Перник и Пазарджик. Здравните власти са изпратили препоръка […]

 
 
Още от Здраве и красота
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

към началото