твоята гледна точка
Движение, сън и подходяща храна пазят ума остър
Автор Vnews, добавено на 20.11.2013 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Паметта и нейното качество зависят от редица фактори. С напредването на възрастта човек започва да губи способността да запомня лесно. На какво трябва да обърнете внимание, когато искате да запазите своя остър ум за по-дълго време?

Консумирайте достатъчно количество плодове и зеленчуци

Според проучване на Харвардския университет жените, които консумират редовно горски плодове показват значително забавяне на спада в менталните функции, за разлика от тези, които не консумират редовно от тях. Според друго проучване тези хора, които консумират листни зеленчуци подобряват менталните си функции и намаляват щетите върху паметта, които настъпват с напредването на възрастта. Зеленчуците помагат да се увеличи притокът на кръв към мозъка.

Започнете да учите нещо ново

За да запазите ума си остър освен занимателните мисловни игри и ребуси, започнете да изучавате западен език или някакви други умения. Ученето е процес, който помага за подобряването на мозъчната функция.

Медитирайте

Медитацията не само ще ви помогне да се отпуснете и да намалите нивото на стрес, но и ще повиши вашата концентрация и работен капацитет на паметта.

Поддържайте здравословно тегло

Към здравословното тегло трябва да се стремите не само, когато искате да изглеждате добре. Хората в средна възраст, които са с по-високи нива на телесна мастна тъкан са изложени на по-висок от риск от деменция и загуба на паметта в по-късен етап от живота им. Изследване показва, че при тези хора, които са се разделили с няколко излишни килограма паметта значително се е подобрила.

Притока на кръв към мозъка и нивата на кръвната захар са от изключително значение за качеството на паметта.

Това не важи само за хората, които страдат от диабет, а и за всички останали с по-високи нива от средните на кръвна захар. Анемията е друго състояние, на което също трябва да се обърне внимание, тъй като тя може да увеличи риска от деменция. Това състояние е в следствие на намаляването на притока на кислород с кръвта към него. Това може да се отрази негативно върху паметта и познавателните способности.

Не забравяйте да се движите

Физическата активност подобрява способността на запомняне. Редица изследвания показват, че както децата, така и възрастните подобряват своята памет, когато се упражняват. При хора, които имат когнитивни нарушения в следствие на възрастта леките физически упражнения дават положителен ефект върху паметта им. За децата спортът може да помогне за по-добри резултати в училище.

Спете повече

Достатъчното време сън е от значение за качеството на запомняне. Не само, защото умората ви кара да забравяте. Според специалисти следобедната дрямка може значително да подобри когнитивните процеси. При децата, които имат недостатъчно време за сън и почивка резултатите в училище обикновено са по-слаби.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

86 са новодиагностицираните с коронавирусна инфекция лица през изминалите 24 часа. За последното денонощие са направени общо 2 915 PCR теста. Това показват данните в Националната информационна система.

Така общият брой на […]

 

Да се преизчислят всички пенсии, отпуснати до 2015 година, е една от идеите, които се обсъждат в момента за повишаване на […]

 

Ураганът “Янос” приближава южната част на Гърция. Количествата на валежите са доста значителни в Пелопонес. Те ще се усилят. Очакват се […]

 
 

към началото