твоята гледна точка
Туризмът губи позиции
Автор Vnews, добавено на 09.09.2013 година, в категории: Бизнес, Коментари (0)

Оценката на АБТТА за първите 100 дни на кабинета е много слаба. Имаме своите аргументи за това. През половината от този период туризмът беше неглижиран и дори не бе назначено ръководно лице на сектора. Зам.-министърът Бранимир Ботев е на този пост едва от малко повече от месец. Това забави разписването на наредбите към закона за туризма и към момента работата по нито една не е завършена, а някои дори не са обсъждани с бранша. Това от своя страна доведе до забавяне на сертифицирането на някои дейности, като новите правила за работа на спа хотелите и апарт хотелите. Закъсняха и всички национални кампании на основните пазари. За първи път през последните 10 г. летният сезон, а и предстоящият зимен, останаха без каквато и да е подкрепа на национално ниво като реклама. Закъсня и договарянето на основните международни туристически изложения и подготовката им, както и маркетингът ни като дестинация. Как се е отразило това – ще стане ясно през есента, когато стартират тези борси. Средствата за национална реклама на туризма бяха редуцирани с 25%, от 8 на 6 млн. лева в бюджета. Това се случи напълно необосновано и без дискусия с бранша, който всяка година генерира значителни приходи и е нормално да разчита на възвръщаемост в реклама. Неуспешна стъпка бе инициирането на Изпълнителна агенция „Туризъм“, която бе осуетена с усилията на бранша. Но заради промените от началото на годината не е свикван Националният съвет по туризъм, тъй като той се свиква от министъра на икономиката, енергетиката и туризма, какъвто вече няма. Националният съвет е именно организацията, в която се обсъждат всички инициативи в туризма на национално ниво. Помощните органи към него също не функционират както трябва. В момента вместо това всяка стъпка в туризма се коментира на неформални срещи с бранша. Не е ясно и какво се случи с инициативата за домакинство на годишната среща на Американската асоциация на туроператорите през 2015 г., която се очакваше да отвори много врати и да направи реклама на София като дестинация. За тази инициатива много усилия положиха Столична община, предходният екип на икономическото министерство, НДК и браншовите организации. Към момента не е ясно какво се случва с нея.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

През нощта ще е почти без валежи и ще има временни разкъсвания на облачността. В повечето райони ще е тихо. Минималните температури ще са между минус 3 и 2 градуса, по […]

 

Всеки ден 11 българчета са били жертви на поведението на недоброжелател в интернет, алармира Труд. Това показват данни на Националния център […]

 

През следващото денонощие, под влияние на средиземноморски циклон, времето в страната ще бъде облачно и с валежи от дъжд, в Северозападна […]

 
 

към началото