твоята гледна точка
Антраник Шакариян, шеф на „Транстриумф холдинг“ АД: Закрива се печелившо дружество с 1200 работници
Автор Vnews, добавено на 15.10.2012 година, в категории: HotNews, Коментари (1)

Антраник Левон Шакариян е кореняк варненец. В зората на демокрацията създава собствена малка транспортна фирма. 21 години по-късно „Транстриумф Холдинг” АД е дружество, в което работят над 1200 души. Компанията обслужва 53% от линиите в общинската транспортна схема на Варна и 100% от община Аксаково.

- Г-н Шакариян, от началото на новия политически сезон „Транстриумф” сякаш изчезна от публичния живот на града. Ресорната комисия по транспорт в Общинския съвет работи с общинската фирма „Градски транспорт”, ваши представители липсват на заседанията, все едно няма такъв превозвач, а в същото време автобусите ви продължават да возят. Какво става?

- Ако липсваме някъде, то е само в главите на някои общински чиновници и бюрократи. Вероятно – и в желанията на хора, които нито имат представа как се организира модерен транспорт в град като Варна, нито имат навика да носят отговорност за друго, освен за собствените си глави. Иначе, както и Вие виждате, автобусите на „Транстриумф холдинг” АД продължават да се движат и да возят съгражданите ни и гостите на града. Твърдя, че благодарение на нашия труд обществените превози във Варна имат облика на услуга от 21-и век, а не от средата на миналия.

- Това е камък в двора на общинския конкурент или…?

- Какъв конкурент и какви камъни? Конкуренцията се доказва с цифри и факти. При нас те са ясни: само в последните 6 години, 4 от които – безпрецедентна световна криза, а в 2 от тях разни хора не спират да тръбят, че нас няма да ни има – „Транстриумф Холдинг” е инвестирала почти 13 млн. лв. в качеството на обществените превози на този град. Общият размер на инвестициите ни е 20 млн. лв., от които 13 млн. лв. вече са платени, а останалите се изпълняват в момента. И искам дебело да подчертая, до тук става въпрос само за последните шест години, без да се връщам по-назад. Искам да ми каже някой коя общинска фирма е реализирала подобна инвестиция за това време и колко общината е вложила в транспорта на Варна. „Транстриумф холдинг” АД още преди началото на новия век изхвърли от употреба икарусите. Ежегодно поетапно подменяме остаряващите машини. През 2007 г. по настояване на кмета на общината купихме 52 автобуса с климатици, през пролетта на 2011 г. закупихме 20 нови автобуса, в които варненци имат удоволствието да пътуват. От самото си създаване дружеството не е спирало да инвестира в транспортни средства, машини и съоръжения, необходими за експлоатацията в масовия градски транспорт. Наскоро един от отговорните хора в града ми каза да не чакам благодарност за направеното. Аз не чакам благодарност, но трябва да има реална оценка от хората, които сме избрали да управляват града ни. Ако и чрез тях нямаме тази оценка, значи жестоко сме сбъркали със системата. Ако нашите управници не могат да оценят труда на хората, как могат да очакват хората да оценят техния труд. Парадокс е и това, че на отговорни длъжности се оставят хора, доказали своята некомпетентност.

- Как при този обем на инвестиции и заетост, които осигурявате, се стигна до тук – общинският превозвач, който още търкаля икарусите, да се превърне във вътрешен оператор и единствен партньор по проекта за интегриран градски транспорт?

- Всички нас ни приспиваха година и половина с празни приказки, грандиозни намерения и обещания. Надпреварваха се да ни уверяват, че превозвачът трябва да е един, но на всички наши работници заплатите и социалните придобивки ще бъдат гарантирани. После обаче се оказа, че това не е точно така. И сега някой си позволява да ни зачерква с лека ръка. Ей така. От висотата на чиновническото си безхаберие. Няма как да допуснем това. Дали това ще стане факт, тепърва предстои да стане ясно. Има съдебен спор, решението ще се разглежда от Върховния административен съд. Категоричен съм и ще търся правата на дружеството и работещите в него и чрез Европейския съд. Категоричен съм и в това, че Европейският съюз ще научи как в България, и в частност във Варна, се унищожава работещо търговско предприятие, в което работят и изкарват прехраната си над 1200 души с 20-годишна история. Ако точно трябва да отговоря на въпроса Ви – до тук се стигна в резултат на поредица от груби нарушения както на законите на страната, така и на сключени валидни договори – както от представители на общината, така и от ръководството на едно еднолично общинско дружество.

- Какво планирате?

- Подготвяме писмо с цялата история на дружеството, приетите решения от органите на общината, сключените договори, документи за реализираните инвестиции, изпълнените социални ангажименти в партньорство с общината и икономическите параметри, и ще го депозираме в структурите, следящи развитието на транспортния сектор в Брюксел. Дали ЕС ще приеме информацията ни само за сведение, или ще подложи на преоценка изискванията си за усвояване на европари, не знам. Знам само, че за да е успешна една търговска структура, общинската собственост не е нито задължителна, нито пък е гаранция. Доказателство за това, ако щете, е и „Градски транспорт”.

- Преоценка на условията за финансиране в ЕС ли разчитате да провокирате?

- Конкретни очаквания нямам, но нямам съмнение, че този факт трябва да стане известен там, където се формират стратегиите и програмите за устойчив и интегриран градски транспорт. Друг пародокс е, че самонадеяни служители на община Варна, сигурни в крайния резултат предварително, освен, че не спазиха собствените си решения, не изпълниха и предписанията от консултантите на МРРБ. А в това време ние нито спираме да работим, нито да развиваме дружеството. За нас мачът се играе до последната минута и нито работещите в дружеството, нито пътуващите по линиите, които обслужваме, ще станат жертви на трусовете, които ни организират. А в сектора затруднения има, и то големи, само дето не е ясно кой ще решава проблемите – Негово Величество Чиновникът ли?

- Казахте – развиваме дружеството, какво имате предвид?

- Съвместно с нашите партньори от MAP SOFT Варна разработваме уникален продукт, който ще подарим на пътниците си за Коледа. Това е нова диспечерска програма за управление на транспорта. Този продукт ще ни даде възможност за една бърза и прецизна връзка с всички автобуси и тяхното ефективно управление и контрол. Същата ще е отворена към потребителя в няколко направления, по-точно потребителите със смартфон ще могат в реално време да се информират за часа на пристигащите автобуси на автобусните спирки. Влизайки с сайта на дружеството, всеки пътник, който иска да се придвижи до определено място, ще може със запитване в системата да получи информация с кой автобус може да достигне до целта, на коя най-близка спирка да отиде, кой номер да ползва и след колко минути ще пристигне автобусът. Например клиент, намиращ се на жп гара и желаещ да стигне до Окръжна болница или друг адрес, ще получи указание за начина, по който да го стори. Така хората ще знаят къде и в коя минута трябва да са на спирката, за да не студуват, и да се качат. Това е сериозно улеснение за всички пътници. Родителите, посрещайки или изпращайки деца, ще могат да следят автобуса, в който те пътуват, и да излязат навреме, за да ги посрещнат или изпратят. Програмата ще позволява на пътниците да се запознават и с интересни факти от културния, търговски и арт живот по маршрута, по който пътуват. Такава програма вече се разработи в дъщерното ни дружество „Триумф Такси” и се радва на голям интерес. Системата може да те открие даже и да се загубиш в града и по желание може да ти изпрати такси да се прибереш. След довършване на диспечерската автобусна програма ще бъде възможно системата да изведе пътника и до най-близката автобусна спирка. Това е най-новата инвестиция, върху която работим, и тя отново е наша, не я правим с европейски пари. До март догодина планираме още една новост, която е в доста работен вариант в момента, но най-общо планира да има електронни карти. Те ще се зареждат за предплатени пътувания и ще гарантират на притежателя си по-евтин превоз. Ето така работим ние. И няма как да се случи Негово Величество Чиновникът, който по цял ден седи на един стол и се чуди пред коя телевизия да се покаже, да спре развитието ни.

- И „Градски транспорт” напоследък анонсира, че активира wi-fi в автобусите си?

 Те първо да си спрат икарусите, пък тогава да активират интернет.
petel.bg



Споделете текущата публикация:

Един коментар до сега

  • георги георгиев:

    И незрящите усетиха разликата между частния и общинския превозвач,но докато нещата се решават от чиновници,а не от специалисти ще страдаме всички.


Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Бизнес

Особеният надзор над Корпоративната търговска банка (КТБ) и търговска банка „Виктория“ е удължен с два месеца, информира днес БНБ.

Ето и официалното […]

 
Властта

„Стартирането на няколко важни проекта категорично ще отвори нови работни места във Варна и региона - проектирането и изграждането на новото пристанище,  „Южен […]

 
Здраве и красота

Чаша кафе е напитката, с която голяма част от възрастните, които имат нужда от подкрепата на кофеина, започват деня си.

Ново проучване […]

 
Жълто

Първите двама натирени в соц реализма на „ВИП брадър“ се оказаха актьорът Иво Аръков и богатата водеща, коментаторка и преводачка Ели […]

 
 

към началото