твоята гледна точка
Антраник Шакариян, изпълнителен директор на „Транстриумф холдинг” АД: Общината управлява транспорта на гърба на фирмите и варненци
Автор Vnews, добавено на 19.01.2012 година, в категории: На фокус, Коментари (0)


От началото на годината горивото поскъпна три пъти и никой не го интересува как продължаваме да возим гражданите

- Г-н Шакариян, твърдите, че управлението на транспорта във Варна е на автопилот, което се превръща в бреме за фирмите и за пътиниците. Защо сте толкова краен?
- Защото поведението на местната власт спрямо транспорта е крайно – некомпетентно и неадекватно.
- Защо?
- Ами да вземем за пример вчера (б.а. вторник, 17 януари) – в постоянната комисия по транспорт се гледа бюджетният разчет за транспорта през 2012 г., без да са поканени представители на фирмите. Поне „Транстриумф” няма покана, въпреки че обслужва по-голямата част от линиите от общинската транаспортна схема. Не вярвам да се сетят, че мнението ни би могло да е от полза при обсъжданията и на насроченото като извънредно заседание на същата комисия – в петък следобед.
- Това повод ли е да се правят крайни изводи за начина на управление на сектора?
- Категорично. Защото примерът, който дадох току-що, е само поредната проява на нежелание от страна на общината да коментира проблемите със специалистите и тогава да взима решения. Диалог между нас практически не съществува. Секторът се управлява на гърба на фирмите и на хилядите хора, ангажирани в бранша и ползващи услугите на обществения транспорт. Защото сметките се правят без кръчмар. Лесно е да се радваш, че варненци пътуват комфортно в 20-те нови автобуса, които „Транстриумф холдинг” АД купи. Но лесно само на онези, които приемат инвестицията от над 6.5 млн. лв.като странични наблюдатели, каквито се явяват местните управляващи. Защото лизингите по тези автобуси са непосилни в тази незапомнена. Но ние ги обслужваме, автобусите си вървят и на Общината всичко и е наред. Тя гледа от страни и не проявява интерес към случващото се. Точно на гърба – на фирмите и на гражданите.
- В какъв смисъл?
- В буквалния. От началото на годината имаме три увеличения в цените на горивата, които в нашия бранш са основен разход. Да не мислите, че някой – чиновник или съветник, е звъннал да пита: Как се справяте. На никой не му пука. Нито, че цените са убийствени. Нито, че при нас прехраната си изкарват стотици варненски семейства. Общината я интересува да возим. Да изпълняваме социалната й програма и дори не си дава труда като по изключение реши да прави нещо, да го свърши както трябва. Удължиха срока на валидност за картите на най-възрастните варненци, без да подпишем допълнително споразумение, без нищо. Просто го обявиха и точка. Даже не са ни информирали устно за това. Сега обсъждат дали възрастта на хората с безплатните карти да падне от 67 на 65 години, какъв процент да поеме общината – 35, 30 или 20, по колко линии да става това. И отново на никой не му идва на ум да се поинтересува от това, което показват нашите разчети. Нищо, че практически по-големият дял от тези карти са за сметка на фирмите,а не на общинския бюджет.
- Какво показват разчетите в момента?
- Че качественото изпълнение на услугата на тази цена на билета е непосилно. Защото себестойността прескача 1.40 лв. и обективно от 15-и февруари билетът трябва да стане 1,20 лв. Че не може да третираш дружествата, които поемат основен социален товар, като натрапници, а не като партньори. Защото не е лошо от време на време господа управляващите да си дават сметка за тежестта, която ние, независимо, че сме търговски фирми, поемаме в обслужването на най-уязвимите групи от нашите съграждани – възрастни, болни, учащи. И да им минава през ум, че тази социална политика не е даденост, а резултат от отговорно поведение от наша страна. Което трябва да се заслужава и поддържа. Защото, ако ние отговорим на безхаберното и безотговорно отношение на общината по същия начин, цената ще я платят варненци. Същото ще стане и, ако бъдат пропуснати европейските пари за транспортната инфраструктура. Без тях транспорът в този град просто няма шанс да се развива истински.
- Има ли опасност да се стигне до там?
- Повече от реална при това. Месеци след приемането на изискването за вътрешен оператор и решението за сливането на общинския и частния превозвач, на общинско ниво цари пълен хаос и безхаберие.
- Нали имаше обществена поръчка за избор на финансираща структура?
- И? Условията бяха направени така, че никоя банка да не пожелае да се включи.
- Какво следва?
- Не мога да коментирам детайли, тъй като има меморандум, според който информацията за преговорите не може да бъде публична, ако и двете страни не са я съгласували. Сигурно е само, че засега вероятността Варна получи достъп до евросредствата за модернизиране на транспортната инфраструктура граничи с чудо.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Hot News

Държавата все пак ще участва в управлението на университетите независимо дали това ще бъде под формата на борд. В момента работна група в просветното министерство обсъжда вариантите за управление на вузовете, […]

 

Скандалът с финансовите санкции за 87 общини заради проблемни проекти по оперативна програма „Околна среда“ се разраства. Една от общините, поставена […]

 

Варна ще бъде последната спирка от предизборния тур на колела на премиера Пламен Орешарски. Заедно с министрите си той ще обиколи […]

 
 

към началото