твоята гледна точка
Истинската почивка – без диети и тренировки
Автор Vnews, добавено на 05.07.2020 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

18 часа – горе-долу толкова прекарва всеки от нас в мислене за работа, в четене на служебни имейли и провеждане на разговори по работа по време на летния си отпуск. Това твърдят британски учени на базата на свое проучване. Това означава, че по време на почивката си вие хабите повече от два работни дни в офис дела. За да избегнете това и да имате повече време за любимия човек и децата си, следвайте няколко прости правила.

Отметнете всичко наложително преди отпуска. Ако е необходимо, натоварете се малко повече преди заминаването и свършете всичко, което може да се свърши. Дори с цената на оставане до по-късно в офиса. Ясно е, че последните дни преди отпуск са най-мъчителни, защото умът ви вече е сред морските вълни и коктейлите, но със сигурност тези усилия ще си струват, за да не се налага на вървите с лаптопа по плажа и да работите от там. Ако има срещи и ангажименти, които няма как да свършите по-рано, ги прехвърлете на колега, на когото ще върнете услугата, когато дойде неговият ред да излезе в отпуск.

Предупредете хората, с които работите, че отивате на почивка. Колеги, преки шефове, служители на други фирми, с които работата ви е свързана. Предвидете с които хора по принцип общувате в работния си ден и с кои би било възможно да се наложи да се чуете във времето, в което ще отсъствате от работа. Изпратете им по едно съобщение или в телефонен разговор ги предупредете, че в този период няма да бъдете на разположение, и ги пренасочете към друг колега, който ще ви замести. Така е по-удобно и за вас, и за отсрещните хора, за да върви работата на всички бързо, без стрес и без хабене на време от вашия отпуск.

Направете си график. Дори и да се наложи да работите по време на отпуск, разпределете така ангажиментите си, че да имате “работен прозорец”“ в графика за деня, а останалото време да е само за семейството и приятелите ви. Така ще избегнете варианта, в който целодневно крадете от времето си с компанията, за да говорите по телефона, да отговаряте на имейли, или да комуникирате с колеги и клиенти в социалните мрежи. 

Забравете за диетите  и тренировките и се отдайте на любими занимания, за да си починете истински

Отдайте се на любими занимания. Във всекидневието си със сигурност нямате време за дълго излежаване, кафе на плажа, разходки или друго любимо хоби, с което си почивате, но все не смогвате да го вмъкнете в деня си. Отпускът е точно за това – да си подарите коктейл от всички любими занимания, за да имате усещането, че си почивате истински дори когато се налага да вмъкнете работата някъде в отпуската си.

Забравете дисциплината. Дори и да сте от хората, които обичат денят им да е подреден и измислен седмица по-рано, забравете за това през отпуска си. Не си навивайте аларма, не си гледайте часовника вечер, ако сте в приятна компания и единствената причина да искате да си легнете е, че е станало късно. Имате седмица или две отпуск, в които да “му отпуснете края”. Насладете им се и радвайте на почивката такава, каквато се случва в момента. 

Забравете за диетите  и тренировките и се отдайте на любими занимания, за да си починете истински

Не спазвайте диети. Вероятно преди морето сте полагали огромни усилия да се храните по режим, да тренирате по-усилено от преди, да влезете в мечтаните килограми и бански. Но стъпите ли на морския бряг, забравете за това. Отпуснете се и опитайте от всички летни изкушения, които само лятната почивка може да ми предложи – пържена цаца, панирани калмари, сладоледи и мелби. Ако ядете само овесени ядки и броколи, въобще няма да сте щастливи след почивката, па макар и с кило-две по-слаби. Разбира се, никой не казва да преяждате и да ядете само вредни храни – балансираното хранене обаче не означава тотално лишаване от всички вкуснотии, за които мечтаете целогодишно, докато отидете на море.

Отпуснете и тренировъчния режим. Ако сте активно спортуващ човек, няма да издържите без спорт и с много ядене седмица или две. И това е съвсем разбираемо. Но тренирайте, когато ви се иска, както ви се иска и колкото време ви се иска. Не го правете по задължение и с мазохистични тренировки само защото сте си позволили някакво кулинарно прегрешение. Наблегнете на дългите разходки по плажа, на плуването и на любими плажни занимания. Ако тренировките влизат в това число, направете ги, разбира се.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

116 са новите регистрирани случаи на заразени с коронавируса у нас през последното денонощие при направени 3667 PCR теста, сочат данни на Единния информационен портал.

Така потвърдените случаи на COVID-19 у нас […]

 

Европейската комисия има основания да смята, че първата ваксина срещу коронавирус ще се появи в края на тази година или в […]

 

134 са новодиагностицираните с коронавирусна инфекция лица през изминалите 24 часа. Броят на заразените е с 61 по-малко от вчера. Това показват […]

 
 

към началото