твоята гледна точка
По-малко овесени ядки, мед и зехтин, ако искате да отслабнете
Автор Vnews, добавено на 14.06.2020 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Тренирате редовно, храните се здравословно, но мечтаните килограми продължават да бъдат далеч и вие не стопявате разликата. Ето какво – възможно е храната ви да бъде висококалорийна, макар да е диетична.
Мед, овесени ядки, зехтин или енергийно барче са продукти, които почти сигурно присъстват в дневния ви хранителен прием, но едва ли сте се замисляли, че те съдържат много калории наред с полезните съставки. Ако нямате персонален фитнес инструктор или хранителна програма, по която да приемате калориите си за деня, смятайте внимателно енергийната стойност на всеки продукт или си инсталирайте мобилно приложение, което да прави това вместо вас.

Овесени ядки

Повечето здравословни менюта препоръчват да се хапва овесена каша за закуска. Може ядките да са потопени в мляко или гарнирани с плодове. И това е полезно и здравословно, със сигурност не би ви навредило и е по-препоръчително от баничка с боза. Но ако искате да отслабнете, това не е вашата закуска, или поне след нея трябва да внимавате какво обядвате и вечеряте. Една чаша овесени ядки (81 грама) е 311 калории, а ако добавите мляко, мед, ядки или плодове, закуската ви ще достигне 500 калории. За сравнение – купичка юфка е 219 калории. 

По-малко овесени ядки, мед и зехтин, ако искате да отслабнете

Мед

Полезните му свойства са всепризнати и неоспорими, а приемът му по време на диета е почти задължителен, защото дава енергия, убива глада за сладко и подпомага метаболизма. Но трябва да бъдете внимателни с употребата му, защото само супена лъжица от него добавя 64 калории към менюто ви. А това в добавка с други неща, с които го гарнирате, прави картинката още по-калорична. 

Енергийните барове

Те също са много полезни и удобни, ако работите по цял ден в натоварен график и нямате време да си приготвяте нещо “по-завъртяно”. Много от активно спортуващите хора ги хапват преди тренировка за енергия или като междинно ядене. Едно такова барче обаче съдържа между 250 и 400 калории, а съставът му – богат на захари и въглехидрати с висок гликемичен индекс, ги прави неподходящи за всекидневна консумация, особено ако не спортувате и не изразходвате енергията, която дават. И освен че може да напълнеете, е възможно да си докарате здравословни проблеми.

Кокосово масло
Отново много препоръчвана съставка от гурутата на здравословното хранене – кокосово масло. Използва се за приготвянето на различни сладки изделия и не само като заместител на олиото, а дори за да придаде по-богат вкус на храната. Това е чудесно и неоспоримо, но също в конфликт с мечтата ви за сваляне на килограми чрез диета. В 100 грама кокосово масло се съдържат 862 калории, а само в една супена лъжица – 12 грама наситени мазнини – почти колкото дневния ви прием на такива. Затова внимавайте с количествата му в храната ви.

Зехтин

Една супена лъжица зехтин е 119 калории. Изключително полезен за стомаха, за червата и за целия организъм, но само си представете, че дневният ви калориен прием в режим на сваляне на килограми трябва да е около 1500 калории, а вие имате три хранения, включващи зехтин. Това прави една пета от менюто ви, без да сте сметнали останалите продукти, които ще подправяте със зехтина. Бъдете внимателни и икономични с употребата му.  

 



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

330 са новите случаи на коронавирус в България при 3 686 теста. Или 90 случая повече от вчера. Трима души са починали за денонощието. Тестовете са с около хиляда по-малко от вчера.

Това показват […]

 

Пандемията от коронавирус в света ускорява хода си, но още не е достигнала своя пик, заяви на брифинг в Женева генералният […]

 

Паркинг за няколкостотин автомобила планира да обособи общината в широкия център на Варна. Това стана ясно на днешното заседание на постоянната […]

 
 

към началото