твоята гледна точка
Млечните продукти намаляват риска от високо кръвно, метаболитен синдром и диабет
Автор Vnews, добавено на 12.06.2020 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Контролът на кръвното налягане, недопускането на диабет и неговата профилактика тясно зависят от хранителния режим. Работата на експертите е насочена натам да търсят начини, по които могат да се намалят рисковите фактори за тези здравослони проблеми, тъй като известно е, че както диабетът, така и хипертензията водят до още по-големи усложнения.

Група американски експерти се насочват към изучаване на влиянието на млечните продукти в хранителния режим върху здравето. На база данните на 150 000 души те заключават, че консумацията на мляко и млечни продукти е свързана с по-ниски стойности на кръвното налягане, както и че по-голямото им място в ежедневното меню понижава риска от диабет тип 2.

В изследването също така се документира, че консумацията на пълномаслени млечни продукти е свързана с по-ниска честота на метаболитен синдром сред хората, а метаболитният синдром е състояние, който е особено висок рисков фактор за сърдечно заболяване.

Проучването е кохортно и с международен обхват. В него са включени данни от 21 държави от 5 континента и на хора на възраст между 35 и 71 години. Провеждането му надхвърля 9 години, съдържа преглед на медицинската документация за участниците.Консумацията на най-малкото две порции млечни продукти на ден в сравнение с никаква на мляко се свързва с 24% намаляване на риска от метаболитен синдром. Под една порция се има предвид 179 г млечен продукт. Този резултат се отнася до консумация на комбинация от пълномаслени и непълномаслени млечни продукти. Ако предпочитанията са само на пълномаслени млечни продукти, резултатът е 28%. Не се открива повлияване на риска само от нискомаслените млечни продукти.

Резултатите относно риска от диабет и високо кръвно налягане са 11-12% при консумация на пълномаслени и нискомаслени млечни продукти в комбинация, като също по-висок е процентът при такава само от пълномаслени.

От маслото също би могло да има полза в този аспект, но само при условие, че се консумира само по 3 г на ден средно.

След консумираните продукти са били мляко, прясно и кисело, сирена и ястия, които се приготвят с и са съществена част тях.

Други интересни констатации са, че хората от Европа, Северна и Южна Америка ядат повече мляко, отколкото в Азия и Африка. В Северна Америка и Европа има предпочитание към избор на нискомаслени млечни продукти, докато в другите региони на света се предпочитат пълномаслените.

На този етап не е ясно как млечните продукти оказват влияние върху въпросните здравословни проблеми. Факт е, че те осигуряват на организма висококачествени протеини, витамини и минерали, в това число на калций, магнезий, калий, цинк, фосфор, витамин А, витамин В 12 и рибофлавин, коментира пред Medical News Today Андрю Мент, главен изследовател в Института за изследване на здравето на населението в Хамилтън, Онтарио, и съавтор на проучването.

Изследователите планират да продължат научната си работа и ако тези резултати се потвърдят при дългосрочно изпитване може да се окаже, че консумацията на млечни продукти предоставя един евтин подход, чрез който да се провежда профилактика на метаболитния синдром, високото кръвно налягане и диабет тип 2.

Проучването е представено в BMJ Open Diabetes Research & Care.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

330 са новите случаи на коронавирус в България при 3 686 теста. Или 90 случая повече от вчера. Трима души са починали за денонощието. Тестовете са с около хиляда по-малко от вчера.

Рекорден е […]

 

Пандемията от коронавирус в света ускорява хода си, но още не е достигнала своя пик, заяви на брифинг в Женева генералният […]

 

Паркинг за няколкостотин автомобила планира да обособи общината в широкия център на Варна. Това стана ясно на днешното заседание на постоянната […]

 
 

към началото