твоята гледна точка
Ще събират толтакси и за второкласни пътища
Автор Vnews, добавено на 04.06.2020 година, в категории: Бизнес, Коментари (0)

Трите месеца толеранс към превозвачите от стартирането на толсистемата в нощта срещу 1 март 2020 г. изминаха и се готви увеличаване на обхвата ѝ. Този път в него ще бъдат вкарани и редица второкласни пътища, научи “24 часа”.

Става дума за пътища, които са се оказали с около 50% по-голямо натоварване, отколкото преди 1 март

Ще събират толтакси и за второкласни пътища

Преди пускането на толсистемата между премиера Бойко Борисов, МРРБ, АПИ и браншовите организации на превозвачите бе постигнато джентълменско споразумение: таксите няма да са толкова високи, колкото бяха замислени първоначално, а обхватът на пътищата, за които ще се събират, се редуцира само до магистралите и първокласните.

Уговорката беше да минат 3 месеца и да се види дали приходите от

толтаксите ще достигнат до 450 млн. лв. на годишна база, т.е. средно на месец по 37,5 млн. лв. Ако са по-малко, тарифите ще се вдигнат, а пътищата, за които се събират, ще се увеличат. При това превозвачите няма да протестират.

Миналата седмица регионалният министър Петя Аврамова каза пред депутатите от парламентарната регионална комисия, че предстои промяна в обхвата на пътищата, включени в толсистемата, като те ще се увеличат. По нейните думи има цели области в страната, в които изобщо няма пътища, за които от превозните средства над 3,5 тона се събират такси.

Засега превозвачите не са реагирали. От отделни изказвания на ръководители на браншови организации обаче се разбира, че този тримесечен пробен период по ирония на съдбата е съвпаднал с най-големия от години насам спад на превозените пътници и товари. Откакто на 13 март бяха въведени редица ограничения: КПП-та между областните градове, временно затваряне на границите за товарни превозни средства и др., до 15 май, когато повечето забрани паднаха, в България превозите са намалели със 70% в сравнение с миналата  година.

Членът на управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) проф. Олег Асенов каза пред “24 часа”, че техните изчисления показват спад от около 65%. Това прави данните за събраните такси – по около 9 млн. лв. месечно, непредставителни (Виж интервюто по-надолу)

В същото време обаче натоварването на редица второкласни пътища се е увеличило, тъй като в стремежа си да заобикалят платените пътища много превозвачи предпочитат второкласните=

Решението вероятно ще се вземе след 15 юни, тъй като дотогава ще се прави подробен анализ на пътната обстановка и новите за системата пътища ще бъдат вкарани в системата след това. Промените ще се дискутират в нарочно създадения Обществен съвет за толсистемата, в който са включени представители на всички по-големи браншови организации на превозвачите.

Асенов подчерта, че за около 21% от първокласните пътища, които сега са включени в толсистемата, на практика не се събират такси, тъй като са в населени места, за които не се дължат нито винетки, нито толтакси. Има цели области като например Смолянска, в които няма нито един метър пътища, за които да се дължи толтакса. На такива места всички собственици на превозни средства над 3,5 тона на практика са спечелили от промяната, тъй като те по принцип вече не плащат винетки, но и не дължат толтакси, ако се движат само в региона.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Лидерът на „Да, България“ във Варна – Нелко Начев и брат му Жулиан
Начев, са продали съществуващите тогава сгради на Алея Първа (калните
бани, къпалните) – на ТИМ. Това обяви Марица Гърдева, общински […]

 

Отпадат ограниченията за нощните заведения, при спазване на всички мерки за дистанция. Груповите събития на открито, както и сватбите също се […]

 

На фона на ескалиращите числа заразени с COVID-19 у нас Гърция затвори границата си за български туристи. До 6:00 ч. сутринта […]

 
 

към началото